ОСОБЛИВОСТІ ОРІЄНТАЦІЇ ШКІЛЬНИХ БУДІВЕЛЬ ІРАНУ ЗА СТОРОНАМИ СВІТУ В АСПЕКТІ ЇХ ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТІ

Автор(и)

  • Алі Емаміанфар Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0002-2729-3590
  • Юлія Третяк Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0002-7537-5929
  • Раддаміла Косаревська Київський національний університет будівництва і архітектури, Україна https://orcid.org/0000-0003-1076-0364

DOI:

https://doi.org/10.32347/2077-3455.2024.70.192-205

Ключові слова:

орієнтація за сторонами світу, інсоляція, клімат, методи проєктування, архітектура будівель шкіл, форма та розміщення будівлі, класне приміщення, шкільний двір

Анотація

у статті досліджується орієнтація шкільних будівель в Ірані з точки зору енергоефективності. Аналізуються традиційні підходи до орієнтації будівель в Ірані, враховуючи їх вплив на споживання енергії, а також наводяться приклади сучасних міжнародних підходів до цього питання. Розглядаються кліматичні характеристики чотирьох основних зон Ірану для визначення оптимальної орієнтації та довжини шкільних будівель у кожному регіоні. Особлива увага приділяється потребі в опаленні будівель та визначенню оптимальної форми будівель для кожної кліматичної зони. Аналізується вплив інтенсивності сонячного світла на архітектуру шкільних будівель та приміщень, що дозволяє оптимізувати використання природної енергії для підвищення енергоефективності.

На прикладі шкіл у холодному кліматі Ірану, зокрема в місті Тебріз, розраховано кількість сонячної енергії, що надходить як у внутрішні двори, так і в навчальні приміщення. У статті акцентується увага на енергоефективності, базуючись на кліматичних умовах, і пропонуються проєктні рішення, які сприяють енергозбереженню в архітектурі шкільних будівель.

Біографії авторів

Алі Емаміанфар, Київський національний університет будівництва і архітектури

Доктор філософії зі спеціальності 18.00.02 «Архітектура будівель та споруд», доцент кафедри дизайну, Київський національний університет будівництва і архітектури

Юлія Третяк, Київський національний університет будівництва і архітектури

Доктор архітектури, професор, завідувач кафедри дизайну, Київський національний університет будівництва і архітектури

Раддаміла Косаревська, Київський національний університет будівництва і архітектури

Кандидат архітектури, доцент, доцент кафедри дизайну, Київський національний університет будівництва і архітектури

Посилання

Список літератури:

Пірнія Мохаммад Карім, Мемариан Голам Хоссейн. Знайомство з ісламською архітектурою Ірану. Тегран: Соруш, 2015. 37 c. (перською)

Хошіарі Мохаммад Мехді, Пурнадрі Хоссейн. Аналіз та огляд теорії Пірніа про руну Ісфахані в просторі міська та традиційна архітектура Ісфахана. Науковий журнал. Тегран: Міністерство науки, 2014. 56, 58 с. URL: https://ensani.ir/fa/article/488245/تحلیل-و-بررسی-نظریه-پیرنیا-درباره-رون-اصفهانی-در-فضای-شهری-و-معماری-سنتی-اصفهان (дата звернення 10.09.2024) (перською)

Шуджаей Ашкан, Насрі Сара. Дослідження впливу затінення будівель на використання сонячної енергії. Міжнародна конференція з цивільного будівництва. Ірану. Табриз: 2015. 2, 5, 6 с. URL: https://civilica.com/doc/447980/ (дата звернення 11.09.2024) (перською)

Пірнія Мохаммад Карім, Мемариан Голам Хоссейн. Іранська архітектурна стилістика. Тегран: Соруш, 2015. 37 с. (перською)

Омраніпура Алі. Ісламське мистецтво та архітектура Ірану. Тегеран: Організація цивільного та міського оновлення, 2014. 47 c. (перською)

Кабадіана Вахід. Кліматичний огляд традиційних будівель Ірану. Тегеран: Організація цивільного та міського оновлення, 2013. 33 с. (перською)

Мофіді Шемірані, Маджід Газі, Джахані Махса. Емпіричні принципи проектування стійких будівель для Пустельних районів. Іран: Ідентичність міста, 2017. 84, 79, 12 с. (перською)

Тахбаз Мансуре. Метод аналізу метеорологічної статистики для проєктування архітектури, сумісної з кліматом. Тегран: Журнал Образотворче мистецтво, 2009. 38 N. (перською)

Гафарі Алі. Моделювання початкових шкіл і навчальних закладів для жаркого та вологого клімату та холодного клімату. Технічний офіс Університету Шахіда Бехешті: Організація ремонту, розвитку та обладнання шкіл Ірану, 2011. 12 с. (перською)

Файзі Алі та співавт. Складання правил і критеріїв оформлення ландшафту відкритого майданчика початкової школи. Тегран: Організація ремонту, розвитку та обладнання шкіл Ірану, 2010. 55 c. (перською)

Касмаї Мортези. Клімат і архітектура. Хак, 2002. 34 с. (перською)

Казі Махалех Мохаммаді Маджида. Правила та критерії проєктування освітніх просторів. Тегеранська організація з ремонту шкіл, 2007. 22 с. (перською)

Самадпур Шахрак Махса, Тахбаз Мансура. Перегляд відкритого простору шкіл у холодному кліматі (приклад: місто Тебріз). Науковий журнал: Пияий 2016. 50 до 53 с. (перською)

Іранська метеорологічна організація. NIVAR. Journal of Meteorological Organization. DOR: https://dorl.net/dor/20.1001.1.17350565.1339.1.12.5.6, URL: https://nivar.irimo.ir/article_55969.html (дата звернення 12.09.2024) (перською)

Ostadi, E., Jahaanbakhsh, S., RezaeiBanafsheh, M., Khorshiddoust, A. M., Rostamzadeh, H. Projecting precipitation in Northwest Iran based on CMIP6. Journal of Climate Research, 2024; 1402(56): 1-14. URL: https://clima.irimo.ir/article_187666.html (in Persian)

References

Pirnia, Mohammad Karim, Memarian, Gholam Hossain. (2015). Acquaintance with the Islamic architecture of Iran. Tehran: Sorush, 37 p. (in Persian)

Hoshiari, Mohammad Mehdi, Poornadri, Hossain. (2014). An analysis and review of Pirnia's theory of the Isfahan rune in the space of the urban and traditional architecture of Isfahan. Scientific journal. Tehran: Ministry of Science, 56, 58 p. URL: https://ensani.ir/fa/article/488245/تحليل-و-بررسي-نازريه-پیرنیا-درباره-رون-اصفهانی-در-فضای-شهری-و-معماری-سنتی-اسفهان (date of reference 10.09. 2024) (in Persian)

Shujaei, Ashkan, Nasri, Sara. (2015). Study of the effect of shading of buildings on the use of solar energy. International Conference on Civil Engineering. Iran Tabriz: 2, 5, 6 p. URL: https://civilica.com/doc/447980/ (access date 11.09.2024) (in Persian)

Pirnia, Mohammad Karim, Memarian, Gholam Hossain. (2015). Iranian architectural style. Tehran: Sorush, 37 p. (in Persian)

Omranipura, Ali. (2014). Islamic Art and Architecture of Iran. Tehran: Civil and Urban Renewal Organization, 47 c. (in Persian)

Kabadiana, Vahid. (2013). Climatic survey of traditional buildings of Iran. Tehran: Civil and Urban Renewal Organization, 2013. 33 p. (in Persian)

Mofidi, Shemirani, Majid, Ghazi, Jahani, Mahsa. (2017). Empirical Principles of Designing Sustainable Buildings for Desert Areas. Iran: City Identity, 84, 79, 12 p. (in Persian)

Tahbaz, Mansure. (2009). A Method for Analyzing Meteorological Statistics for the Design of Climate Compatible Architecture. Tehran: Journal of Fine Arts, 38 N. (in Persian)

Ghafari, Ali. (2011). Modeling primary schools and educational institutions for hot and humid climates and cold climates. Technical Office of Shahid Beheshti University: Iran School Repair, Development and Equipment Organization, 12 p. (in Persian)

Faizi, Ali et al. (2010). Compilation of rules and criteria for the design of the landscape of the open playground of the primary school. Tehran: Iran School Repair, Development and Equipment Organization, 55 c. (in Persian)

Kasmai, Morteza. (2002). Climate and architecture. Hack, 34 p. (in Persian)

Kazi, Mahaleh Mohammadi Majida. (2007). Rules and criteria for designing educational spaces. Tehran School Repair Organization, 22 p. (in Persian)

Samadpur, Shahrak Mahsa, Tahbaz, Mansura. (2016). Viewing the open space of schools in a cold climate (example: the city of Tabriz). Scientific journal: Piyay, 50 to 53 p. (in Persian)

Iran Meteorological Organization. NIVAR. Journal of Meteorological Organization. DOR: https://dorl.net/dor/20.1001.1.17350565.1339.1.12.5.6, URL: https://nivar.irimo.ir/article_55969.html (access date 12.09.2024) (in Persian)

Ostadi, E., Jahaanbakhsh, S., RezaeiBanafsheh, M., Khorshiddoust, A. M., & Rostamzadeh, H. (2024). Projecting precipitation in Northwest Iran based on CMIP6. Journal of Climate Research, 1402(56), 1-14. URL: https://clima.irimo.ir/article_187666.html (in Persian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-27

Як цитувати

Емаміанфар, А., Третяк, Ю., & Косаревська, Р. (2024). ОСОБЛИВОСТІ ОРІЄНТАЦІЇ ШКІЛЬНИХ БУДІВЕЛЬ ІРАНУ ЗА СТОРОНАМИ СВІТУ В АСПЕКТІ ЇХ ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТІ. Сучасні проблеми Архітектури та Містобудування, (70), 192–205. https://doi.org/10.32347/2077-3455.2024.70.192-205

Номер

Розділ

АРХІТЕКТУРА БУДІВЕЛЬ І СПОРУД