КОНЦЕПЦІЯ ДИЗАЙНУ ІНТЕР’ЄРУ МАГАЗИНУ ОДЯГУ УКРАЇНСЬКИХ БРЕНДІВ
DOI:
https://doi.org/10.32347/2077-3455.2024.68.251-259Ключові слова:
дизайн інтер’єру магазину одягу, українська ідентичність, символіка, концептуальна композиція, стилізовані манекениАнотація
Розглядається питання дизайн-проєктування закладів роздрібної торгівлі на прикладі концептуальної розробки інтер’єру магазину одягу. Метою дослідження є розробка концепції сучасного, багатофункціонального торговельного простору, колористична та стильова модель котрого поєднує сучасні європейські тенденції та новий погляд на українську культуру та її витоки. Пропонується вирішення простору магазину як експозиційного майданчика для вітчизняних митців з новим трактуванням елементів української культури. Засобами вираження окресленого завдання є: зонування простору, колористична модель, застосування стилізованого орнаменту, дизайн манекенів. Надані і обґрунтовані пропозиції щодо прийомів втілення вищевказаних засобів. Зроблений висновок про те, що інтер’єр магазину українського одягу має формуватись як виставково-презентаційний майданчик для українських дизайнерів, поєднувати впізнавану ідентичність через непрямі асоціації і символіку, які базуються на історичних та культурних артефактах, з сучасністю.
Посилання
Список джерел
Чернявський В.Г. Основні фактори, що визначають формування інтер’єру громадських будинків соціальної сфери в Україні. Сучасні проблеми архітектури та містобудування: Київ: КНУБА, 2009. Вип 21. С. 444-448
Хавхун Г.М., Гук Л.Й. Дизайн-проєктування громадського інтер’єру: навч. посіб. Київ: Університет «Україна», 2023.140с.
Позняк А.Г. Особливості формування художнього образу в дизайні інтер’єру магазину. Актуальні питання сучасної науки: Львів, 2015. С.48-50. URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/conf/arch/06oct2015/68.pdf (дата звернення: 27.01.2024)
Лю Пейвей, Лагода Оксана. Дизайн манекенів у дискурсі мультикультуралізму. Теорія та практика дизайну. Культура і мистецтво. 2023. Вип. 27. С. 142-149. DOI: https://doi.org/10.32782/2415-8151.2023.27.18
Roolant Lisa. Modern Retail: What can we learn from concept stores. 2016. Twitter @lisaroolant. URL: https://www.appearhere.co.uk/inspire/blog/modern-retail-what-can-we-learn-from-concept-stores (Accessed on: January 27, 2024)
Seo J.N., Kim J.W. Expressive Characteristics of Depaysement in Interior Space - Focused on the Interior Projects by Fabio Novembre and Marcel Wanders. Korean Institute of Interior Design Journal, 2015. Vol. 24(1), pp. 3–11. DOI: https://doi.org/10.14774/jkiid.2015.24.1.003
Han J. W. A Comparative Study on the Surrealistic Characters of Jaime Hayon and Marcel Wanders Design. Korean Institute of Interior Design Journal, 2011. Vol. 20(2), pp. 55–63. URL: https://koreascience.kr/article/JAKO201120661416403.page
Вдовіна О.О. Дизайн, як засіб комунікації. Соціокультурні тенденції розвитку сучасного дизайну та мистецтва: мат. VІІ міжнар. наук.практ. конф. (08-10 вересня 2021 р.): Херсон: ХНТУ, 2021. С.13-14
Авер’янова Н.М. Українське образотворче мистецтво як невід’ємний чинник етнозбереження та націєтворення. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. 2009. Вип. 13. С. 18–21.
Shi, Tommy. The Use of Color in Marketing: Colors and their Physiological and Psychological Implications. Berkeley Scientific Journal. 2013. Vol. 17 (1), pp.1-5. DOI: https://doi.org/10.5070/bs3171016151
Попович М.В. Нарис історії культури України. Київ: АртЕк,1998. С.35
Anttalainen, Sisko. Pale Nordic Architecture : Why are our walls so white? Thesis, Konstfack, Inredningsarkitektur & Möbeldesign, 2018. Vol. 2, URL: http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:konstfack:diva-6250.
Нікішенко Ю.І. Колір у культурній традиції українців та їх степових сусідів алтайського походження. Східний світ. 2004. Вип. 1. С.93-98. URL: http://history.org.ua/JournALL/orientworld/orientworld_2004_1/8.pdf
Кубриш Н. Спадщина Трипільської культури у скульптурі 20 століття. Другі Платонівські читання: Тези доп. Всеукраїн. наук. конф. 2015. С. 34–35. URL: http://mx.ogasa.org.ua/handle/123456789/5451 (дата звернення: 27.01.2024).
Hall Gordon. Object Lessons: Thinking Gender Variance through Minimalist Sculpture. Art Journal. 2013. Pp. 46–57. URL: http://gordonhall.net/files/Object_Lessons_Gordon_Hall.pdf (Accessed on: January 27, 2024)
References
Cherniavskyi, V.H. (2009). Osnovni faktory, shcho vyznachaiut formuvannia interieru hromadskykh budynkiv sotsialnoi sfery v Ukraini [The main factors determining the formation of the interior of public buildings of the social sphere in Ukraine]. Suchasni problemy arkhitektury ta mistobuduvannia, Vyp. 21, pр. 444-448 (in Ukrainian)
Khavkhun, H.M., Huk, L.I. (2023). Dyzain-proiektuvannia hromadskoho interieru [Public interior design]: navch.posib. Kyiv: Universytet «Ukraina»,140 р. (in Ukrainian)
Pozniak, A.H. (2015). Osoblyvosti formuvannia khudozhnoho obrazu v dyzaini interieru mahazynu [Features of the formation of an artistic image in the interior design of the store]. Aktualni pytannia suchasnoi nauky, Lviv, рp. 48-50. URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/conf/arch/06oct2015/68.pdf (Accessed on: January 27, 2024) (in Ukrainian)
Liu, Peivei, Lahoda, Oksana (2023). Dyzain manekeniv u dyskursi multykulturalizmu [The design of mannequins in the discourse of multiculturalism]. Teoriia ta praktyka dyzainu. Kultura i mystetstvo. Vyp. 27. Рp. 142-149. DOI: https://doi.org/10.32782/2415-8151.2023.27.18 (in Ukrainian)
Roolant, L.( 2016) Modern Retail: What can we learn from concept stores. Twitter @lisaroolant. URL: https://www.appearhere.co.uk/inspire/blog/modern-retail-what-can-we-learn-from-concept-stores (Accessed on: January 27, 2024)
Seo, J.N., & Kim, J.W. (2015) Expressive Characteristics of Depaysement in Interior Space - Focused on the Interior Projects by Fabio Novembre and Marcel Wanders. Korean Institute of Interior Design Journal, 24(1), 3–11. DOI: https://doi.org/10.14774/jkiid.2015.24.1.003 (in Korean)
Han, J.W. (2011) A Comparative Study on the Surrealistic Characters of Jaime Hayon and Marcel Wanders Design. Korean Institute of Interior Design Journal, 20 (2), 55–63. URL: https://koreascience.kr/article/JAKO201120661416403.page (in Korean)
Vdovina, O.O. (2021) Dyzain, yak zasib komunikatsii [Design as a means of communication]. Sotsiokulturni tendentsii rozvytku suchasnoho dyzainu ta mystetstva. Materialy VII Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii (September 8-9, 2021), Kherson: KhNTU, pp.13-14 (in Ukrainian)
Averianova, N.M. (2009). Ukrainske obrazotvorche mystetstvo yak nevidiemnyi chynnyk etnozberezhennia ta natsiietvorennia [Ukrainian fine art as an integral factor of ethno-preservation and nation-building]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Seriia «Ukrainoznavstvo». Vyp. 13. Рp. 18–21. (in Ukrainian)
Shi, T. (2013). The Use of Color in Marketing: Colors and their Physiological and Psychological Implications. Berkeley Scientific Journal, 17 (1), 1-5. doi.org/10.5070/bs3171016151 (in English)
Popovych, M. V. (1998). Narys istorii kultury Ukrainy [Essay on the history of culture of Ukraine]. Kyiv: ArtEk, P.35 (in Ukrainian)
Anttalainen, S. (2018). Pale Nordic Architecture: Why are our walls so white? Thesis, Konstfack, Inredningsarkitektur & Möbeldesign, 2, URL: http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:konstfack:diva-6250 (in English)
Nikishenko, Yu.I. (2004). Kolir u kulturnii tradytsii ukraintsiv ta yikh stepovykh susidiv altaiskoho pokhodzhennia [Color in the cultural tradition of Ukrainians and their steppe neighbors of Altai origin]. Skhidnyi svit. Vyp.1. Рp. 93-98. URL: http://history.org.ua/JournALL/orientworld/orientworld_2004_1/8.pdf (in Ukrainian)
Kubrysh, N.(2015). Spadshchyna Trypilskoi kultury u skulpturi 20 stolittia [The heritage of Trypil culture in the sculpture of the 20th century]. Druhi Platonivski chytannia: Tezy dop. Vseukrain. nauk. konf. Pp. 34–35. URL: http://mx.ogasa.org.ua/handle/123456789/5451 (Accessed on: January 27, 2024) (in Ukrainian)
Hall, G. (2013) Object Lessons: Thinking Gender Variance through Minimalist Sculpture. Art Journal. Рp.46–57. URL: http://gordonhall.net/files/Object_Lessons_Gordon_Hall.pdf (Accessed on: January 27, 2024) (in English)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Івановський Олександр Романович, Хавхун Галина Миколаївна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).