ТЕНДЕНЦІЇ АРХІТЕКТУРНО-ПЛАНУВАЛЬНОЇ СТРУКТУРИ ДИТЯЧИХ ДОШКІЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
DOI:
https://doi.org/10.32347/2077-3455.2024.68.228-236Ключові слова:
бомбосховища, додаткові приміщення, дитячі дошкільні заклади, соляні кімнати, укриття, безпека дітей, розвиток дітей, сенсорні кімнати, психологія, нервова система, сучасні тенденції розвиткуАнотація
У статті висвітлено особливості облаштування дитячих дошкільних закладів України у сучасних реаліях життя. Виконано аналіз архітектурно-планувальних особливостей садочків з метою облаштування приміщень для комфортного і безпечного перебування дітей та працівників. На даний час ми маємо значний перелік поправок до планування у вигляді бомбосховищ, спеціальних приміщень для реабілітації чи психологічної адаптації дітей, вдосконалення вертикальних комунікацій тощо, у статті виконано аналіз напрямків реконструкції дитячих садочків з урахуванням деяких рекомендацій.
Посилання
Список джерел
Данчак І.О., Лінда С.М. Пристосування житлового середовища для потреб людей з обмеженими фізичними можливостями. Львів: Нац. ун-т "Львів. політехніка", 2002. С. 128.
Дудченко Т.І. Ігрова діяльність як засіб соціальної адаптації дошкільників в умовах. Соціальне партнерство в інклюзивній освіті: акмеологічні засади, сучасні реалії. Збірник наукових праць за матеріалами Міжнародної науково-практичної конференції. Ізмаїл: РВВ ІДГУ, 2019. С. 28.
Дуткевич Т.В. Дитяча психологія. Навч. посіб. К.: Центр учбової літератури, 2012. С. 424.
Дичківська І.М., Поніманська Т.І. М.Монтессорі: теорія і технологія. Київ: Слово, 2006. С. 304.
Ільченко А.М. Зміст і напрями освіти дітей з особливими потребами гуманістичної педагогіки М. Монтессорі. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки): збірник наукових праць, 2017. Вип. 9. С. 10. URL: http://dspace.pdaa.edu.ua:8080/bitstream/123456789/552/1/Стаття%20Ільченко%20А.М..pdf
Кадуріна А.О. Архітектурно-художні аспекти формування дитячих дошкільних закладів (на прикладі Одеси). Київ: НАОМА, 2005. С. 20.
Ковальська Г.Л. Сучасні тенденції розвитку мережі дитячих дошкільних та загальноосвітніх закладів. Досвід та перспективи розвитку міст України. Київ: КНУБА, 2012. Вип. 23. С. 6.
Лінда С.М. Архітектурне проектування громадських будівель і споруд. Навчальний посібник. Друге видання, виправлене і доповнене. Львів: Нац. ун-т "Львів. політехніка", 2013. С. 644.
Montessori M. Psychoarithmetik: die Arithmetik dargestellt unter Berucksichtigung kinderpsychologischer Erfahrungen warend 25 Jahren. Deutsche Erstausgabe der spanischen Originalausgabe von 1934. Zurich, 1989. S. 41.
Федорова Н., Іванова І. Формування зв’язного мовлення у дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку засобами художніх творів. Актуальні проблеми дошкільної та спеціальної освіти: матеріали ІІІ Міжнародних педагогічних читань пам’яті професора Т. І. Поніманської. Рівне: РДГУ, 2020. С. 256-259.
Гомон О.О. Сучасні тенденції розитку дитячих дошкільних закладів та загальноосвітніх шкіл. Сучасні проблеми архітектури та містобудування. Київ: КНУБА, 2012. Вип. 31. С. 157-162.
Янцур Л.А. Особливості методики проведення занять з образотворчої діяльності у групах із змішаним віковим складом. Оновлення 304 змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. Рівне: РДГУ, 2016. Вип. 13. Частина І. С. 144-148.
Давидчук А.М. Заняття в різновіковій групі дитячого садка. Київ: Рад. школа, 1990. С. 144.
References
Danchak, I.O. Linda, S.M. (2002). Prystosuvannia zhytlovoho seredovyshcha dlia potreb liudei z obmezhenymy fizychnymy mozhlyvostiamy. [Adaptation of the living environment for the needs of people with disabilities]. Lviv: National Lviv Polytechnic University, 128. (in Ukrainian)
Dudchenko, T.I. (2019). Ihrova diialnist yak zasib sotsialnoi adaptatsii doshkilnykiv v umovakh. [Game activity as a means of social adaptation of preschoolers in the conditions]. Sotsialne partnerstvo v inkliuzyvnii osviti: akmeolohichni zasady, suchasni realii. Zbirnyk naukovykh prats za materialamy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Izmail: RVV IDHU, 28.
Dutkevych, T.V. (2012). Dytiacha psykholohiia. [Child psychology]. Navch. posib. K.: Tsentr uchbovoi literatury, 424. (in Ukrainian)
Dichkіvs'ka, І.M., Ponіmans'ka, T.І. (2006). M. Montessorі: teorіja і tehnologіja. [M. Montessori: theory and technology]. Kiїv: Slovo, 304. (in Ukrainian)
Іl'chenko, A.M. (2017). Zmіst і naprjami osvіti dіtej z osoblivimi potrebami gumanіstichnoї pedagogіki M. Montessorі. [The content and directions of education of children with special needs of humanistic pedagogy M. Montessori].Current issues of correctional education (pedagogical sciences), (9), 10. URL: http:// dspace.pdaa.edu.ua:080/bitstream/123456789/552/1/Stattja%20Іl'chenko%20A.M..pdf (in Ukrainian).
Kadurina, A.O. (2005). Arkhitekturno-khudozhni aspekty formuvannia dytiachykh doshkilnykh zakladiv (na prykladi Odesy). [Architectural and artistic aspects of the formation of children's preschool institutions (on the example of Odesa)]. Kyiv, 20. (in Ukrainian)
Kovalska, G.L. (2012). Suchasni tendentsiyi rozvytku merezhi dytyachykh doshkilʹnykh ta zahalʹnoosvitnikh zakladiv Current tendencies of development of a network of kindergartens and secondary schools. Experience and prospects of urban development in Ukraine, (23), 6. (in Ukrainian)
Linda, S.M. (2013). Arkhitekturne proektuvannia hromadskykh budivel i sporud. [Architectural design of public buildings and structures]. Lviv: National Lviv Polytechnic University, 644. (in Ukrainian)
Montessori, M. (1989). Psychoarithmetik: die Arithmetik dargestellt unter Berucksichtigung kinderpsychologischer Erfahrungen warend 25 Jahren. Deutsche Erstausgabe der spanischen Originalausgabe von 1934. Zurich, 41.
Fedorova, N., Ivanova, I. (2020). Formuvannia zviaznoho movlennia u ditei doshkilnoho viku iz zatrymkoiu psykhichnoho rozvytku zasobamy khudozhnikh tvoriv. [Formation of coherent speech in preschool children with mental retardation by means of artistic works]. Aktualni problemy doshkilnoi ta spetsialnoi osvity: materialy III Mizhnarodnykh pedahohichnykh chytan pamiati profesora T.I.Ponimanskoi. Rivne: RSHU, 256 – 259. (in Ukrainian)
Homon, O.O. (2012). Suchasni tendentsii rozvytku dityachikh doshkilnykh zakladiv ta zahalnoosvitnikh shkil. [Modern trends in the development of preschool institutions and secondary schools]. Suchasni problemy arkhitektury ta mistobuduvannia, (31), 157-162. (in Ukrainian)
Yantsur, L.A. (2016). Osoblyvosti metodyky provedennia zaniat zobrazotvorchоi diialnosti u hrupakh iz zmishanim vikovym skladom. [Features of conducting classes in visual activities in groups with mixed age composition]. Onovlennia 304 zmistu, form ta metodiv navchannia i vykhovannia v zakladakh osvity. Rivne: RSHU, (13), 144-148. (in Ukrainian)
Davydchuk, A.M. (1990). Zaniattia v riznovikovii hrupi dytiachoho sadka. [Activities in a mixed-age group of kindergarten]. Kiїv: Soviet school, 144. (in Ukrainian)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Заремба Дарина Олександрівна, Сільник Олександра Іванівна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).