ДОСВІД ПРОЄКТУВАННЯ І БУДІВНИЦТВА ОБ’ЄКТІВ ОБСЛУГОВУВАННЯ, РОЗМІЩЕНИХ НА ТРАНСПОРТНО-ПЕРЕСАДОЧНИХ ВУЗЛАХ
DOI:
https://doi.org/10.32347/2077-3455.2023.67.338-350Ключові слова:
транспортно-пересадочні вузли (ТПВ), пересадочні станції, об'єкти обслуговуванняАнотація
У статті проведено аналіз останніх досліджень, досвіду проєктування і будівництва транспортно-пересадочних вузлів. Виявлено основні тенденції та напрями архітектурно-планувального рішення розміщених в них об’єктів обслуговування. Наведено класифікацію в залежності від функціонального навантаження. Сформульовано основні принципи формування об’ємно-просторових рішень. Наведено три основні типи планувальної конфігурації розв’язок та ТПВ, обумовлених зокрема формою ділянок під будівництво та містобудівною ситуацією.
Посилання
Список джерел
Древаль И.В. Объединенные вокзальные комплексы как структурообразующие факторы в развитии городаю Устойчивое развитие городов. Урбанистика. Управление жизнедеятельностью городов. К.: Техніка, 2002. Вип. 36. С. 68-71.
Древаль И.В. Обьединенные железнодорожно-автобусные комплексы в структуре современного города. Сборник научных трудов. Киев ІПППІ градостроительства. – Вопросы формирования транспортных систем городов. К.: КиевЗНИЭП, 1990. С. 54-60.
Щурова В.А. Архітектурно-планувальна організація міської забудови у зоні впливу транспортно-пересадочних вузлів: Дис. ... канд. арх.: 18.00.04 / КНУБА. – К., 2005. 174 с.
Кельба С.С. Архітектурно-планувальна організація в’їздних комплексів крупних та крупніших міст України: Дис. … канд. архітектури: 18.00.02. – Київ: КНУБА, 2012. 185 с.
Рябова О.В. Методи архітектурного моделювання міських громадсько-транспортних вузлів. Автореф. дис. канд. архітектури: 18.00.01 / Харьківський держ. Технічний ун-т будівництва та архітектури. – Х., 2007. 22 с.
Херцег К. Проектирование и строительство автобусных и железнодорожных станций // Пер. с венг. В. М. Беляева; Под ред. Г. Е. Голубева. М.: Стройиздат, 1985. 318 с.
Грау Б. Проектирование железно-дорожных станций // Сокращенный перевод с немецкого В.И.Шейко, под редакцией канд. техн. наук В.Я.Болотного. // М.: «Транспорт», 1978. 465с.
Осєтрін М.М. Міські дорожньо-транспортні споруди. Навчальний посібник для студентів ВНЗ. Київ: ІЗМН, 1997. 196с.
Осєтрін М., Бондар О., Містобудівний досвід реалізації кільцевого принципу руху транспорту на підходах до мостів. Підводні технології. Промислова та цивільна інженерія. К.: КНУБА, 2016. Вип. 3. С. 75-82.
Осєтрін М., Дворко О. Модель оцінки ефективності роботи нерегульованих перетинів на вулично-дорожній мережі Києва. Підводні технології. Промислова та цивільна інженерія. К.: КНУБА, 2016. Вип. 4. С. 80-88.
THE KYIV CITY DEVELOPMENT STRATEGY Until 2025 Kyiv, Ukraine. URL: https://dei.kyivcity.gov.ua/files/2018/1/11/Strategia.pdf
ДБН Б.2.2-12:2018 «Планировка и застройка территорий». Раздел транспортно-пересадочных узлов (ТПУ) в Киеве Украине.
ДБН В.2.3-5:2001. Улицы и дороги населенных пунктов. Госстрой Украины.
Левковская Е.П. Транспортно-планировочные принципы организации пересадочных узлов пригородно-городского сообщения,дис. канд. техн. наук: 18.00.04 / Левковская Елизавета Павловна. - Киев, 1991. - 269 с.
Черненко В. Методика визначення об’єму вибірки перспективної висоти поверховості будівель / В. Черненко, К. Черненко, В. Гавалешко // Гірничі, будівельні, дорожні та меліоративні машини. – Київ, 2015. Вип. 86. C. 42-47.
Debnath A.K., Chin H.C., Haque M.M., Yuen B.A methodological framework for benchmarking smart transport cities. Cities. London, 2013.Vol. 37. P-p. 47-56. DOI:http://doi.org/10.1016/j.cities
Durmisevic S., Sariyildiz S. A systematic quality assessment of underground spaces – public transport stations. Cities. Netherlands, 2001. Vol. 18(1).P-p. 13–23. DOI:https://doi.org/10.1016/S0264- 2751(00)00050-0
Neirotti P., De Marco A., Cagliano A.C., Mangano G., Scorrano F. Current trends in Smart City initiatives: Some stylised facts. Cities. Italy,2013. Vol. 38. P-p. 25-36. DOI:http://doi.org/10.1016/j.cities.
Wittwer R. Cluster-analytical-creation of a typology of young adults´ travel behavior in Germany. Presented at the XI Congreso de Ingeniería del Transporte, CIT, Santander. España, 2014.Vol. (160), P-p. 64-73 URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814062181 - abs0005
Scott F. InterchangeABLE. London: Helen Hamlyn Centre, Royal College of Art. Station User Panel.. Railway Station Useability Principles. Melbourne, Australia: Department of Transport, Planning and Local Infrastructure, Victorian Government, 2011.URL:http://www.dtpli.vic.gov.au/transport/about-transport-in-victoria/stationuser-panel.
Reserenses
Dreval, Y.V. (2002). Ob`edynennye vokzalnye kompleksy kak strukturoobrazuiushchye faktory v razvytyy horoda.[Combined station complexes as structural factors in the development of the city]. Ustoichyvoe razvytye horodov. Urbanystyka. Upravlenye zhyznedeiatelnostiu horodov, Vol. (36), P-p. 68-71. (in Russian)
Dreval, Y.V. (1990). Obedynennye zheleznodorozhno-avtobusnye kompleksy v strukture sovremennoho horoda [Combined railway and bus complexes in the structure of a modern city.] Sbornyk nauchnykh trudov. Kyev IPPPI hradostroytelstva. – Voprosy formyrovanyia transportnykh system horodov. KyevZNYЭP, P-p. 54-60. (in Russian)
Shchurova, V.A. (2005). Arkhitekturno-planuvalna orhanizatsiia miskoi zabudovy u zonivplyvu transportno-peresadochnykh vuzliv [Architectural and planning organization of city building in zones of influence transplatation junction]: Dys. ... kand. arkh.: 18.00.04 / KNUBA, Kyiv, 174 p. (in Ukrainian)
Kelba, S.S. (2012). Arkhitekturno-planuvalna orhanizatsiia vizdnykh kompleksiv krupnykh ta krupnishykh mist Ukrainy [Architectural and planning organization of entrance complexes of large and larger cities of Ukraine]: Dys. … kand. arkhitektury: 18.00.02. – Kyiv: KNUBA, 185 p. (in Ukrainian)
Riabova, O.V. (2007). Metody arkhitekturnoho modeliuvannia miskykh hromadsko-transportnykh vuzliv. [Methods of architectural modeling of urban public transport hubs] Avtoref. dys. kand. arkhitektury: 18.00.01 / Kharkivskyi derzh. Tekhnichnyi un-t budivnytstva ta arkhitektury. – Kharliv, 22 p. (in Ukrainian)
Khertseh, K. (1985). Proektyrovanye y stroytelstvo avtobusnykh y zheleznodorozhnykh stantsyi [Projecting and construction of bus and railway stations]. Per. s venh. Beliaeva, V. M.; Pod red. Holubeva, H. E.. M.: Stroiyzdat, 318 p. (in Russian)
Hrau, B. (1978). Proektyrovanye zhelezno-dorozhnykh stantsyi. [Design of railway stations]. Sokrashchennyi perevod s nemetskoho Sheiko, V. Y., pod redaktsyei kand. tekhn. nauk Bolotnoho, V. Ya.. Moskva «Transport», 465 p. (in Russian)
Osietrin, M.M. (1997). Miski dorozhno-transportni sporudy.[Urban road and transport facilities] Navchalnyi posibnyk dlia studentiv VNZ. Kyiv, IZMN, 196 p. (in Ukrainian)
Osietrin, M., Bondar, O. (2016). Mistobudivnyi dosvid realizatsii kiltsevoho pryntsypu rukhu transportu na pidkhodakh do mostiv.[Urban planning experience of implementing the circular principle of traffic on approaches to bridges] Pidvodni tekhnolohiyi. Promyslova ta tsyvilʹna inzheneriya, K.: KNUBA, Vyp.(03), P-p. 75-82. (in Ukrainian)
Osietrin, M., Dvorko, O. (2016). Model otsinky efektyvnosti roboty nerehulovanykh peretyniv na vulychno-dorozhnii merezhi Kyieva [Model for evaluating the efficiency of unregulated crossings on the street and road network of Kyiv] Pidvodni tekhnolohiyi. Promyslova ta tsyvilʹna inzheneriya, Vyp. (04), P-p. 80-88. (inUkrainian)
THE KYIV CITY DEVELOPMENT STRATEGY Until 2025, Kyiv, Ukraine. URL: https://dei.kyivcity.gov.ua/files/2018/1/11/Strategia.pdf (in English)
DBN B.2.2-12:2018 Planyrovka y zastroika terrytoryi. Razdel transportno-peresadochnykh uzlov (TPU) v Kyeve Ukrayne. [Territory Planning and Development. Division of transport and interchange nodes (TPU) in Kiev Ukraine] (inUkrainian)
DBN V.2.3-5:2001. Streets and roads of populated areas. Gosstroy of Ukraine. [Ulytsy y dorohy naselennykh punktov. Hosstroi Ukrayny] (inUkrainian)
Levkovskaia, E.P. (1991). Transportno-planyrovochnye pryntsypy orhanyzatsyy peresadochnykh uzlov pryhorodno-horodskoho soobshchenyia. [Transport and planning principles of the organization of transfer nodes of suburban-city communication] dys. kand. tekhn. nauk: 18.00.04 / Levkovskaia Elyzaveta Pavlovna. Kyev, 269 p. (in Ukrainian)
Chernenko, V. (2015). Metodyka vyznachennia obiemu vybirky perspektyvnoi vysoty poverkhovosti budivel. [The method of determining the volume of the sample of the perspective height of buildings] Hirnychi, budivelni, dorozhni ta melioratyvni mashyny, Vyp. (86),P-p. 42-47 (in Ukrainian)
Debnath, A.K., Chin, H.C., Haque, M.M., & Yuen, B.A (2013). Methodological framework for benchmarking smart transport cities. Cities. London, Vol. 37, P-p. 47-56. DOI:http://doi.org/10.1016/j.cities (in English)
Durmisevic, S., & Sariyildiz, S. (2001). A systematic quality assessment of underground spaces – public transport stations. Cities. Netherlands, 2001. Vol. (18(1), P-p. 13-23. DOI:https://doi.org/10.1016/S0264- 2751(00)00050-0 (in English)
Neirotti, P., De Marco, A., Cagliano, A.C., Mangano, G., & Scorrano, F. (2013). Current trends in Smart City initiatives: Some stylised facts. Cities. Italy, Vol. (38), P-p. 25-36. DOI: http://doi.org/10.1016/j.cities. (in English)
Wittwer, R. (2014). Cluster-analytical-creation of a typology of young adults´ travel behavior in Germany. Presented at the XI Congreso de Ingeniería del Transporte, CIT, Santander. España, Vol. (160), P-p. 64-73 URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814062181 - abs0005 (in English)
Scott, F. InterchangeABLE. London: Helen Hamlyn Centre, Royal College of Art. Station User Panel. Railway Station Useability Principles. Melbourne, Australia: Department of Transport, Planning and Local Infrastructure, Victorian Government, 2011. URL: http://www.dtpli.vic.gov.au/transport/about-transport-in-victoria/stationuser-panel.(in English)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Мустафа Махмуд Абдулганi Мустафа
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).