ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ СУЧАСНИХ УНІВЕРСИТЕТСЬКИХ КОМПЛЕКСІВ З ДОСЛІДНИМИ ПІДРОЗДІЛАМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32347/2077-3455.2023.67.18-28

Ключові слова:

університетські комплекси, вища освіта, дослідні підрозділи, реформування вищої освіти, конкурентоспроможність університетів, архітектурне планування, відкриті лабораторії

Анотація

Стаття розглядає актуальні питання реформування вищої освіти в Україні, зокрема, перетворення університетів в університетські комплекси з розвинутими дослідними підрозділами. Мета - визначити принципи та можливості розвитку таких комплексів, враховуючи світовий досвід. Запропоновано рекомендації щодо архітектурного планування та реконструкції закладів вищої освіти з метою поліпшення навчання та конкурентоспроможності.

Біографії авторів

Софія Зубань, Київський національний університет будівництва і архітектури

Аспірантка кафедри теорії архітектури Київського національного університету будівництва і архітектури

Гелена Ковальська, Київський національний університет будівництва і архітектури

Доктор архітектури, професор, завідувач кафедри теорії архітектури Київського національного університету будівництва і архітектури

Посилання

Список джерел

Ковальський Л. М., Соколова Ю. В. Архітектурно-планувальні рішення навчальних корпусів закладів вищої освіти. Сучасні проблеми архітектури та містобудування. Київ: КНУБА, 2014. Вип. 37. С. 364—370.

Ковальська Г. Л. Принципи та методи оптимізації функціонально-планувального розвитку вищих навчальних закладів в існуючій міській забудові: автореф. дис. … канд. архітектури: 18.00.02. Київ: КНУБА, 2002. 24 с.

Голубчак К. Особливості формування інноваційного креативного простору у структурі закладу вищої освіти Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія "Архітектура" Львів: НУ «ЛП», 2019. Вип. 2. С. 55—62. DOI: https://doi.org/10.23939/sa2019.02.055

Bu J. Research on the strategic management of local universities under the background of comprehensive reform of universities. Higher education studies. 2022. Vol. 12, no. 3. P. 97—104. DOI: https://doi.org/10.5539/hes.v12n3p97.

Birx D. L., Ford R. M., Payne C. A. The university as an open laboratory. Journal of research administration. 2013. Vol. 44, no. 2. P. 11—37.

Півнева Л. Політика вищої освіти України й США в сфері університетських наукових досліджень: деякі аспекти. Освіта регіону. Політологія, психологія, соціальні комунікації. Київ: Університет «Україна», 2010. Вип. 4. URL: https://social-science.uu.edu.ua/article/359(дата звернення: 11.10.2023).

Research to renewal: advancing university tech transfer - heartland forward / M. Feldman et al. URL: https://heartlandforward.org/case-study/research-to-renewal-advancing-university-tech-transfer/ (date of access: 11.10.2023).

Penn State Behrend. URL: https://behrend.psu.edu/ (date of access: 11.10.2023).

University of Houston. URL: https://uh.edu/ (date of access: 11.10.2023).

Болонський процес та Європейський простір вищої освіти. Kursoviks. URL: https://ua.kursoviks.com.ua/bolonskiy-proces-osnovoyu-stvorennya (дата звернення: 11.10.2023).

Албул С. Російські війська пошкодили в Україні 2,6 тисяч закладів освіти. LB.ua. URL: https://lb.ua/society/2022/12/30/540909_rosiyski_viyska_poshkodili.html (дата звернення: 11.10.2023).

В Україні пошкоджено 43 заклади вищої освіти. Освіта.UA. URL: https://osvita.ua/vnz/86626/ (дата звернення: 11.10.2023).

ФОТО. Путінські фашисти обстріляли Державний податковий університет. Спорт.ua. URL: https://sport.ua/uk/news/576175-foto-putinskie-fashisty-obstrelyali-gosudarstvenniy-nalogoviy-universitet (дата звернення: 11.10.2023).

Солобай П.А. Типологические основы формирования архитектуры высших учебных заведений: дисс. … доктора архитектуры:18.00.01, Киев: КНУСА, 2012, 280 с.

References

Kovalskyi, L.M., & Sokolova Y.V. (2014). Arkhitekturno-planuvalni rishennia navchalnykh korpusiv zakladiv vyshchoi osvity [Architectural and planning solutions of educational buildings of higher education institutions]. Suchasni problemy arkhitektury ta mistobuduvannia, (37), 364–370. (in Ukrainian)

Kovalska, H.L. (2002). Pryntsypy ta metody optymizatsii funktsionalno-planuvalnoho rozvytku vyshchykh navchalnykh zakladiv v isnuiuchii miskii zabudovi [Principles and methods of optimization of the functional and planning development of higher educational institutions in the existing urban development]. (Ph.D. dissertation abstract). Kyiv National University of Construction and Architecture. (in Ukrainian)

Holubchak, K. (2019). Osoblyvosti formuvannia innovatsiinoho kreatyvnoho prostoru u strukturi zakladu vyshchoi osvity [The features of the formation of an innovative and creative space in the structure of a higher education institution]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». Seriia "Arkhitektura" 1(2) 55–62. https://doi.org/10.23939/sa2019.02.055. (in Ukrainian)

Bu, J. (2022). Research on the strategic management of local universities under the background of comprehensive reform of universities. Higher Education Studies, 12(3), 97–104. https://doi.org/10.5539/hes.v12n3p97 (in English)

Birx, D. L., Ford, R. M., & Payne, C. A. (2013). The university as an open laboratory. Journal of Research Administration, 44(2), 11–37. (in English)

Pivneva, L. (2010). Polityka vyshchoi osvity Ukrainy y SShA v sferi universytetskykh naukovykh doslidzhen: deiaki aspekty [The policy of higher education of Ukraine in the USA in the field of university scientific research: some aspects]. Osvita rehionu. Politolohiia, psykholohiia, sotsialni komunikatsii (4). https://social-science.uu.edu.ua/article/359 (in Ukrainian)

Feldman, M., Gates, M., Ratnatunga, M., Devol, R., & Shideler, D. (2022, May 6). Research to renewal: Advancing university tech transfer - heartland forward. https://heartlandforward.org/case-study/research-to-renewal-advancing-university-tech-transfer/ (in English)

Penn State Behrend. (n.d.) https://behrend.psu.edu/ (in English)

University of Houston. (n.d.) https://uh.edu/ (in English)

Bolonskyi protses ye osnovoiu stvorennia Yevropeiskoho prostoru vyshchoi osvity [The Bologna process is the basis for the creation of the European area of higher education]. (n.d.) Kursoviks https://ua.kursoviks.com.ua/bolonskiy-proces-osnovoyu-stvorennya (in Ukrainian)

Albul, S. (2022, December 30). Rosiiski viiska poshkodyly v Ukraini 2,6 tysiach zakladiv osvity [Russian troops damaged 2.6 thousand educational institutions in Ukraine]. LB.ua https://lb.ua/society/2022/12/30/540909_rosiyski_viyska_poshkodili.html (in Ukrainian)

V Ukraini poshkodzheno 43 zaklady vyshchoi osvity [In Ukraine, 43 institutions of higher education were damaged]. (2022, June 13) Osvita.ua https://osvita.ua/vnz/86626/ (in Ukrainian)

FOTO. Putinski fashysty obstrilialy Derzhavnyi podatkovyi universytet [PHOTO. Putin's fascists fired at the State Tax University]. (2022, March 4) Sport.ua https://sport.ua/news/576175-foto-putinskie-fashisty-obstrelyali-gosudarstvenniy-nalogoviy-universitet (in Ukrainian)

Solobai, P.A. (2012). Tipologicheskiye osnovy formirovaniya arkhitektury vysshikh uchebnykh zavedeniy [Typological basis of formation of architecture of higher educational institutions] (Doctoral dissertation) Kyiv National University of Construction and Architecture. 280 p. (in Russian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-27

Як цитувати

Зубань, С., & Ковальська, Г. (2023). ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ СУЧАСНИХ УНІВЕРСИТЕТСЬКИХ КОМПЛЕКСІВ З ДОСЛІДНИМИ ПІДРОЗДІЛАМИ. Сучасні проблеми Архітектури та Містобудування, (67), 18–28. https://doi.org/10.32347/2077-3455.2023.67.18-28

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ АРХІТЕКТУРИ