ЗАКОРДОННИЙ ДОСВІД ФОРМУВАННЯ БАГАТОФУНКЦІОНАЛЬНИХ ШКІЛЬНИХ БУДІВЕЛЬ
DOI:
https://doi.org/10.32347/2077-3455.2023.66.252-263Ключові слова:
Закордонний досвід, Шкільна будівля, Багатофункціональна будівля, Заклад загальної середньої освітиАнотація
В статті розглянуто закордонний досвід проєктування та експлуатації закладів загальної середньої освіти з першої половини XX століття до теперішнього часу. Проаналізовано прийоми формування багатофункціональних будівель шкіл.
Посилання
Список джерел:
Куцевич В.В., Тишкевич О.П. Сучасні напрямки формування закладів загальної середньої освіти. Містобудування та територіальне планування. Київ: КНУБА, 2022. Вип. 80. С. 248 – 260. DOI: https://doi.org/10.32347/2076-815X.2022.80.248–260
Методичні рекомендації з проектування закладів загальної середньої освіти / В.В. Куцевич, Б.М. Губов, О.П. Тишкевич та ін.за загал. ред. В.В. Куцевича. Київ:ПАТ «КИЇВЗНДІЕП», 2017, 140с.
Dudek M. Architecture of Schools: The New Learning Environments. Oxford, Boston, Architectural Press, 2000, 238 p.
Cappai C., Segantini M. A. Schools and the legacy of hybrid buildings. IOP Conf. Series: Materials Science and Engineering 890 (2020) 012027/ DOI: https://doi.org/10.1088/1757-899X/890/1/012027
Cleveland B., Fisher K. The evaluation of physical learning environments: a critical review of the literature/ - Learning Environ Research (2014) 17:1–28// DOI: https://doi.org/10.1007/s10984-013-9149-3
Bacharel Carreira, M.; Heitor, T.V.; Alegre, A. School-place as a Collective Urban Entity. The case study of Lisbon. In Proceedings of the 11th Space Syntax Symposium, Lisbon, Portugal, 3–7 July 2017; Heitor, T.V., Alegre, A., Eds.; Instituto Superior Técnico: Lisbon, Portugal, 2017.
Müller T., Schneider R. The Classroom: From the Late 19th Century Until the Present Day . Germany, Tübingen ,Wasmuth, 2011, 304 рр.
Dalla Caneva, A. Dudok in Hilversum. The primary role of the school in the construction of urban space. Idea and method, Athens: ATINER'S Conference Paper Series, 2015, No: ARC2014-1334.
Dudok in Hilversum URL: https://www.dudokarchitectuurcentrum.nl/en/architecture/about-dudok/dudok-in-hilversum (дата звернення: 16.01.2023)
Max-Taut-Schule. Germany’s once largest school complex URL: https://www.visitberlin.de/en/max-taut-schule (дата звернення: 16.01.2023)
100 Buildings 100 Years. 1939: Impington Village College, Cambridgeshire URL: https://c20society.org.uk/100-buildings/1939-impington-village-college-cambridgeshire (дата звернення: 18.01.2023)
Iain Jackson (2011) Post -War Modernism: Maxwell Fry's buildings at t he Universit y of Liverpool, The Journal of Archit ect ure, 16:5, 675-702, DOI: https://doi.org/10.1080/13602365.2011.611639
Crow Island School, Illinois by Eero Saarinen URL: https://www.re-thinkingthefuture.com/case-studies/a5035-crow-island-school-illinois-by-eero-saarinen (дата звернення: 17.01.2023)
Open Air School URL: http://hiddenarchitecture.net/open-air-schoo (дата звернення: 16.01.2023)
Geschwister-Scholl-Gesamtschule Lünen URL: https://www.baukunst-nrw.de/objekte/Geschwister-Scholl-Gesamtschule-Luenen--265.htm (дата звернення: 22.01.2023)
Machbarkeitsstudie zur Erhaltung, baulichen Instandsetzung und Weiternutzung der Geschwister-Scholl-Schule in Lünen von Hans Scharoun URL: https://spitalfrenking-schwarz.de/gutachten_scharoun (дата звернення: 18.01.2023)
Lost Modern. Pimlico School, London URL: https://c20society.org.uk/lost-modern/pimlico-school-london (дата звернення: 21.01.2023)
Pimlico School. London, United Kingdom URL: https://architectuul.com/architecture/pimlico-school (дата звернення: 23.01.2023)
Multifunctional School Building Tesselseveld / HVE Architecten URL: https://www.archdaily.com/128822/multifunctional-school-building-tesselseveld-hve-architecten (дата звернення: 16.01.2023)
Svendsen G.L.H. Socio-spatial planning in the creation of bridging social capital: the importance of multifunctional centers for intergroup networks and integration. / G.L.H. Svendsen // International Journal of Social Inquiry -Volume 3 Number 2, 2010, p. 45-73
Graves D. Exploring schools as community hubs: Investigating application of the community hub model in context of the closure of Athabasca School, Regina, Saskatchewan, Canada and other small schools. Community Research & Action Fund, Community Research Unit, 2011, 33 p.
Bingler S. Schools as centers of community: a citizen’s guide for planning and design, Second edition. Washington, D.C.: National Clearinghouse for Educational Facilities, KnowledgeWorks Foundation, Council of Educational Facility Planners, International Building Educational Success Together, Coalition for Community Schools, 2003, 70 p.
References
Kutsevich V.V., Tyshkevych О.P. (2022) Modern direction of general secondary education formation [Suchasni napriamky formuvannia zakladiv zahalnoi serednoi osvity] Mistobuduvannia ta terytorialne planuvannia, Vyp. № 80, P-р. 248 – 260. DOI: https://doi.org/10.32347/2076-815X.2022.80.248–260 (in Ukrainian)
Methodical recommendations for designing general secondary education institutions / V.V. Kutsevich, B.М. Hubov, О.P. Tyshkevych and others in general. ed. V.V. Kutsevich - Kyiv: PJSC "KYIVZNDIEP", 2017, 40p. [Metodychni rekomendatsii z proektuvannia zakladiv zahalnoi serednoi osvity/ V.V. Kutsevych, B.M. Hubov, O.P. Tyshkevych ta in.za zahal. red. V.V. Kutsevycha. Kyiv: PAT «KYIVZNDIEP», 2017, 140s.] (in Ukrainian)
Dudek M. Architecture of Schools: The New Learning Environments. Oxford, Boston, Architectural Press, 2000, 238 p. (in English)
Cappai C., Segantini M. A. Schools and the legacy of hybrid buildings. IOP Conf. Series: Materials Science and Engineering 890 (2020) 012027/ DOI: https://doi.org/10.1088/1757-899X/890/1/012027 (in English)
Cleveland B., Fisher K. The evaluation of physical learning environments: a critical review of the literature / - Learning Environ Research (2014) 17:1–28// DOI: https://doi.org/10.1007/s10984-013-9149-3 (in English)
Bacharel Carreira, M.; Heitor, T.V.; Alegre, A. School-place as a Collective Urban Entity. The case study of Lisbon. In Proceedings of the 11th Space Syntax Symposium, Lisbon, Portugal, 3–7 July 2017; Heitor, T.V., Alegre, A., Eds.; Instituto Superior Técnico: Lisbon, Portugal, 2017. (in English)
Müller T., Schneider R. The Classroom: From the Late 19th Century Until the Present Day . Germany, Tübingen ,Wasmuth, 2011, 304 рр. (in English)
Dalla Caneva, A. Dudok in Hilversum. The primary role of the school in the construction of urban space. Idea and method, Athens: ATINER'S Conference Paper Series, 2015, No: ARC2014-1334. (in English)
Dudok in Hilversum
URL: https://www.dudokarchitectuurcentrum.nl/en/architecture/about-dudok/dudok-in-hilversum (data zvernennia: 16.01.2023)
Max-Taut-Schule. Germany’s once largest school complex URL: https://www.visitberlin.de/en/max-taut-schule (data zvernennia: 16.01.2023)
100 Buildings 100 Years. 1939: Impington Village College, Cambridgeshire
URL: https://c20society.org.uk/100-buildings/1939-impington-village-college-cambridgeshire (data zvernennia: 18.01.2023)
Iain Jackson (2011) Post -War Modernism: Maxwell Fry's buildings at t he Universit y of Liverpool, The Journal of Archit ect ure, 16:5, 675-702, DOI: https://doi.org/10.1080/13602365.2011.611639
Crow Island School, Illinois by Eero Saarinen URL: https://www.re-thinkingthefuture.com/case-studies/a5035-crow-island-school-illinois-by-eero-saarinen (data zvernennia: 17.01.2023)
Open Air School URL: http://hiddenarchitecture.net/open-air-schoo (дата звернення: 16.01.2023)
Geschwister-Scholl-Gesamtschule Lünen URL: https://www.baukunst-nrw.de/objekte/Geschwister-Scholl-Gesamtschule-Luenen--265.htm (data zvernennia: 22.01.2023)
Machbarkeitsstudie zur Erhaltung, baulichen Instandsetzung und Weiternutzung der Geschwister-Scholl-Schule in Lünen von Hans Scharoun URL: https://spitalfrenking-schwarz.de/gutachten_scharoun (data zvernennia: 18.01.2023)
Lost Modern. Pimlico School, London RL: https://c20society.org.uk/lost-modern/pimlico-school-london (data zvernennia: 21.01.2023)
Pimlico School. London, United Kingdom URL: https://architectuul.com/architecture/pimlico-school (data zvernennia: 23.01.2023)
Multifunctional School Building Tesselseveld / HVE Architecten URL: https://www.archdaily.com/128822/multifunctional-school-building-tesselseveld-hve-architecten (data zvernennia: 16.01.2023)
Svendsen G.L.H. Socio-spatial planning in the creation of bridging social capital: the importance of multifunctional centers for intergroup networks and integration. / G.L.H. Svendsen //International Journal of Social Inquiry -Volume 3 Number 2, 2010, p. 45-73. (in English)
Graves D. Exploring schools as community hubs: Investigating application of the community hub model in context of the closure of Athabasca School, Regina, Saskatchewan, Canada and other small schools. Community Research & Action Fund, Community Research Unit, 2011, 33 p. (in English)
Bingler S. Schools as centers of community: a citizen’s guide for planning and design, Second edition. Washington, D.C.: National Clearinghouse for Educational Facilities, KnowledgeWorks Foundation, Council of Educational Facility Planners, International Building Educational Success Together, Coalition for Community Schools, 2003, 70 p. (in English)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Тишкевич Ольга Петрівна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).