ОСОБЛИВОСТІ ДИЗАЙНУ БЕЗПЕЧНОГО ІНТЕР’ЄРНОГО ПРОСТОРУ ДЛЯ ПРОЖИВАННЯ ДИТИНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32347/2077-3455.2022.64.92-104

Ключові слова:

проектування інтер’єру, меблі та обладнання в інтер’єрі, дитяча кімната, інтер’єрний простір, дитина дошкільного віку, психофізіологічні особливості, сприйняття простору

Анотація

В статті досліджено і виявлено найважливіші аспекти проєктування інтер’єрного житлового середовища на прикладі дитячої кімнати з урахуванням ергономічних, антропометричних, естетичних, психофізіологічних стандартів та вимог з метою створення безпечного розвивального простору для проживання дитини дошкільного віку. Висвітлено проблему впливу простору на психофізіологічний розвиток дитини, систематизовано особливості формування сучасного житлового середовища для дитини.

Розглянуто етапи проектування інтер’єру, умеблювання і обладнання дитячої кімнати в житловій чарунці (квартирі, садибному будинку), а також методи, засоби і прийоми формування безпечного розвивального середовища для дитини, що враховує функціональні, композиційні, природні, фізіологічні, психологічні, екологічні та ергономічні вимоги. Надано рекомендації для проектування інтер’єру дитячої кімнати в структурі сучасного житла.

Біографії авторів

Алі Емаміанфар , Київський національний університет будівництва і архітектури

Кандидат архітектури, доцент кафедри дизайну

Юлія Третяк , Київський національний університет будівництва і архітектури

доктор архітектури, доцент, завідувач кафедри дизайну

Посилання

Список літератури:

Бачинська Л. Г. Архітектура житла України середини XX - початку XXI століть (історико-аналітичний нарис): навч. посіб. / Л. Г. Бачинська; Київ. нац. ун-т буд-ва і архітектури. – 2-ге вид. – Біла Церква: Пшонківський О. В., 2017. – 295 с.: іл.

Богуш А., Гавриш Н. Методика ознайомлення дітей з довкіллям у дошкільному навчальному закладі. Підручник для ВНЗ. - К.: Видавничий Дім "Слово", 2008. - 408 с.

Борисюк О.М., Лепех О.М. Психологічні аспекти формування уяви у дітей дошкільного віку. НАУКОВИЙ ВІСНИК 1’2018. Львівського державного університету внутрішніх справ. 2018. 11 с.

Бусел В. ред. Книга Великий зведений словник сучасної української лексики. 253 000 слів. 2008. – 896 с.

Дуткевич Т. В. Дитяча психологія. Навч. посіб. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 424 с.

Король В.П. Архітектурне проектування житла. Навчальний посібник. К.: ФЕНІКС, 2006. 208 с.

Жизномірська О. Психологічні аспекти самоствердження дітей дошкільного віку засобами рухової діяльності. Випуск 16 (61)’ 2021 Серія 12. Психологічні науки. 2021-13с

Олійник О.П., Гнатюк Л.Р., Чернявський В.Г. Основи дизайну інтер’єру. Навчальний посібник - Київ: Національний авіаційний університет, 2011. — 228 с.

Особливості впливу кольорів на фізіологічний і психологічний стан людини. [Назва з екрану]. URL: https://labprice.ua/statti/osoblivosti-vplivu-koloriv-na-fiziologichniy-i-psihologichniy-stan-lyudini/ (дата звернення 24.07.2022)

Сьомка В.В., Антонович Є.А. Дизайн інтер'єру, меблів та обладнання: підручник. Нац. акад. керівних кадрів культури і мистецтв.– Київ: НАКККіМ, 2018.– 358 с.

Черепаня Н.І. Виховання дітей дошкільного віку у взаємодії із соціальним довкіллям. Науковий вісник ужгородського університету. Серія «Педагогіка.Соціальна робота».- 2016 – Випуск 1(38).

Чупріна Н.В., Струмінська Т.В. Сучасні технології дизайн-діяльності : навч. посіб. / – К.: КНУТД, 2017. – 416 с.

Швець Л.М., Єрмоленко А. , Варавіна В. Прийоми формування інтер’єру дитячого простору на основі визначених критеріїв. 2017-5с.

Шейкіна К.О. Дизайн інтер’єра. Упорядник. Х: Веста, 2010. — 160 с.: іл.

Яблонська Г. Д. Простір ознак багатоквартирного житла / Г. Д. Яблонська // Сучасні проблеми архітектури та містобудування. - 2016. - Вип. 45. - С. 403-413. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Spam_2016_45_53.

. Jaggo Spaces. Room layout for 0–5-year-olds, 2013 - 28 р.

Meryem Yalcin. Kemal YILDIRIM. Developmental Implications of Children Bedroom in the Interior-Environment and Implementations of Adults Preferences. 2015 - 13 с.

Sarjoo Himanshu Patel. Children’s bedroom: Designing interior based on their preferences. 2019 - 11 с.

References

Bachynska L. G. (2017). Housing architecture of Ukraine in the middle of the 20th - beginning of the 21st centuries (historical and analytical essay) [Zhytla Ukrainy seredyny XX - pochatku XXI stolit (istoryko-analitychnyi narys): academic. manual / L. G. Bachynska; Kyiv. national University of Building and Architecture. - 2nd edition. - Bila Tserkva: O. V. Pshonkivskyi, 295 p.: il. (in Ukrainian)

Bogush A., Havrysh N. (2008). Methods of familiarizing children with the environment in a preschool educational institution. [Metodyka oznaiomlennia ditei z dovkilliam u doshkilnomu navchalnomu zakladi.] Textbook for universities. - K.: "Slo-vo" Publishing House, 408 p. (in Ukrainian)

Borysyuk O.M., Lepekh O.M. (2018). Psychological aspects of imagination formation in preschool children. [Psykholohichni aspekty formuvannia uiavy u ditei doshkilnoho viku.] SCIENTIFIC BULLETIN 1'2018. Lviv State University of Internal Affairs, 11 p. (in Ukrainian)

Busel V. (2008). The book Big consolidated dictionary of modern Ukrainian lexicon. 253,000 words. [ Knyha Velykyi zvedenyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi leksyky. 253 000 sliv.], 896 p. (in Ukrainian)

Dutkevich T. V. (2012). Children's psychology. [Dytiacha psykholohiia] Education manual - K.: Center of Educational Literature, 424 p. (in Ukrainian)

Korol V. P. (2006). Architectural design of housing. [Arkhitekturne proektuvannia zhytla.] Tutorial. K.: PHOENIX, 208 p. (in Ukrainian)

Zhiznomirska O. (2021). Psychological aspects of self-affirmation of preschool children by means of motor activity. [Psykholohichni aspekty samostverdzhennia ditei doshkilnoho viku zasobamy rukhovoi diialnosti.] Issue 16 (61)' 2021 Series 12. Psychological sciences, 13 p. (in Ukrainian)

Oliynyk O.P., Hnatiuk L.R., Chernyavskyi V.G. (2011). Basics of interior design. [Osnovy dyzainu interieru.] Study guide - Kyiv: National Aviation University, 228 p. (in Ukrainian)

Peculiarities of the influence of colors on the physiological and psychological state of people. [Osoblyvosti vplyvu koloriv na fiziolohichnyi i psykholohichnyi stan liudyny.] Access mode URL: https://labprice.ua/statti/osoblivosti-vplivu-koloriv-na-fiziologichniy-i-psihologichniy-stan-lyudini/ (data zvernennia 24.07.2022) (in Ukrainian)

Syomka V.V., Antonovych E.A. (2018). Interior design, furniture and equipment [Dyzain interieru, mebliv ta obladnannia]: textbook. National Acad. of management personnel of culture and arts.– Kyiv: NAKKKiM, 358 p. (in Ukrainian)

Cherepanya N.I. (2016). Education of preschool children in interaction with the social environment. [Vykhovannia ditei doshkilnoho viku u vzaiemodii iz sotsialnym dovkilliam.] Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series "Pedagogy. Social work", Issue 1(38). (in Ukrainian)

Chuprina N.V., Struminska T.V. (2017). Modern technologies of design activities[Suchasni tekhnolohii dyzain-diialnosti]: teaching. manual / – K.: KNUTD, 416 p. (in Ukrainian)

Shvets L.M., Yermolenko A., Varavina V. (2017). Methods of forming the interior of a children's space based on defined criteria. [Pryiomy formuvannia interieru dytiachoho prostoru na osnovi vyznachenykh kryteriiv.], 5 p. (in Ukrainian)

Sheykina K.O. (2010). Interior design. [Dyzain interiera] Compiler. Kh: Vesta, 160 p.: ill. (in Ukrainian)

Yablonska G. D. (2016). The space of features of multi-apartment housing. [Prostir oznak bahatokvartyrnoho zhytla] / G. D. Yablonska // Modern problems of architecture and urban planning, Issue 45. – Р-p. 403 - 413. - Access mode: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Spam_2016_45_53 (in Ukrainian)

Jaggo Spaces. (2013). Room layout for 0–5-year-olds, 28 р. (in English)

Meryem Yalcin. (2015). Kemal YILDIRIM. Developmental Implications of Children Bedroom in the Interior-Environment and Implementations of Adults Preferences, 13 p. (in English)

Sarjoo Himanshu Patel. (2019). Children’s bedroom: Designing interior based on their preferences, 11 p. (in English)

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-08-31

Як цитувати

Катерина, М. ., Емаміанфар , А., & Третяк , Ю. (2022). ОСОБЛИВОСТІ ДИЗАЙНУ БЕЗПЕЧНОГО ІНТЕР’ЄРНОГО ПРОСТОРУ ДЛЯ ПРОЖИВАННЯ ДИТИНИ. Сучасні проблеми Архітектури та Містобудування, (64), 92–104. https://doi.org/10.32347/2077-3455.2022.64.92-104

Номер

Розділ

Статті