ВПРОВАДЖЕННЯ МЕТОДИКИ СТВОРЕННЯ «ПРОФІЛЮ КОРИСТУВАЧА», ЯК ВАЖЛИВОГО ЕТАПУ РОБОТИ НАД АРХІТЕКТУРНИМ ПРОЄКТОМ
DOI:
https://doi.org/10.32347/2077-3455.2022.63.280-289Ключові слова:
архітектурна освіта, передпроєктний аналіз, інфографіка, задоволення потреб користувачаАнотація
Створення архітектурного середовища залежить від діяльності архітектора і певних етапів розробки проєкту, одним із яких є передпроєктний аналіз, який носить підготовчий характер та має важливе значення для подальшого напрямку роботи.
У статті розглянуто методику створення «профілю користувача», як одного із важливих етапів роботи над архітектурним проєктом в архітектурній освіті. Розроблено деякі рекомендації та прийоми створення «профілю користувача». Проведено огляд вітчизняних та закордонних наукових досліджень, в яких порушено питання передпроєктного аналізу, що базується на вивченні потреб майбутнього користувача архітектурного простору. Виведено декілька етапів створення такого профілю та подано наочний приклад його застосування в навчальному процесі, вплив на подальший розвиток архітектурного проєкту.
Посилання
Список джерел
Бачинська Л. Г. Архітектура житла: проблеми теорії та практики структуроутворення. – К.: Грамота, 2004. – 408 с.: іл. – С. 45–58.
Бачинська Л. Г. Потребление архитектуры – что это такое? / Вісн. Донбаської держ. акад. буд-ва і архітек.: Зб. наук. пр. – Вип. 6(37). Макіївка: ДонДАБА, 2002. – С.34–36.
Бачинська Л. Г. Роль споживача в створенні архітектури житла / Сучасні проблеми архітектури та містобудування: Наук.-техн. зб. Вип. 9. – К.: КНУБА, 2001. – С. 173–179.
Бачинська Л. Г. Сучасна людина та її потреби – основа для формування системи підготовки фахівця-архітектора. Архітектурний вісник КНУБА Вип. №10. – Київ: КНУБА, 2016. – С.263–275.
Вовк О. В., Черемський Р. А. Інфографіка як ефективний засіб навчання. Системи обробки інформації / Збірник наукових праць, 2017. Вип. 4. – С. 199–205.
Sless, D. Learning and Visual Communication.– New York-Toronto: Croom Helm London John Wiley & Sons, 1981. – 208 p.
Kepes, G. Language of Vision. – Chicago: Paul Theobald, 1951. – 102 p.
Lankow, J. Infographics: The Power of Visual Story-telling / J. Lankow, J. Ritchie, R. Crooks. – Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, 2012. – 264 p.
Голубчак К., Костюк У. Інфографіка як основний інструмент візуальної комунікації в освітньому середовищі закладів вищої освіти. Науковий журнал «Молодий вчений». Вип. № 6 (70) Херсон, 2019 р. – С. 296–299.
Бірілло І. В. Сучасні вимоги до підготовки майбутніх архітекторів. Сучасні проблеми архітектури та містобудування. Випуск 40. 2015. С. 349–356.
Смадич І. П. Категорійно-понятійний аппарат в дослідженні соціокультурних потреб людини та його роль в формуванні архітектури житла. Містобудування та територіальне планування. Київ, 2019. Вип.71. С. 321–333.
Денисенко Ю. М. Потреби людей як головний чинник виникнення і розвитку архітектури. Класифікація потреб в розробках вітчизняних і зарубіжних авторів. Проблемы теории и истории архитектуры Украины. 2016 №16. С. 46–50.
Жилина Ю. Н. Влияние потребностей человека на организацию архитектурной среды: автореф. дис.. к.арх.: спец. 18.00.01. Екатеринбург, 2003. – 24 с.
Когатько Ю. Л., Полякова С. В. Житлові умови в ієрархії потреб населення. Глобальні та національні проблеми економіки. Миколаїв, 2017. Випуск 20. С. 742–746.
Holubchak K. T. The application of design thinking methodology in architectural education in Ukraine: case study. Architecture Civil Engineering Environment. 2020. Vol 13 (4) P. 19–29.
References
Bachinskaya L. G. (2004). Housing architecture: problems of theory and practice of structure formation. [Arkhitektura zhytla: problemy teoriyi ta praktyky strukturoutvorennya.] – К. Award. 45–58 р. (in Ukrainian)
Bachinskaya L. G. (2002). Consumption of architecture – what is it? [Potrebleniye arkhitektury – chto eto takoye?]. Bulletin of Donbass state academy obconstruction and architecture. – Vol. 6(37). Makeyevka: DonDABA, Р.34–36. (in Russian)
Bachinskaya L. G. (2001). The role of the consumer in creating housing architecture / Current Problems of Architecture and Urban Planning.[ Rol’ spozhyvacha v stvorenni arkhitektury zhytla]. Issue. 9. – К. KNUCA. Р. 173–179. (in Ukrainian)
Bachinskaya L. G. (2016). Modern man and his needs – the basis for the formation of a system of training for architects. [Suchasna lyudyna ta yiyi potreby – osnova dlya formuvannya systemy pidhotovky fakhivtsya-arkhitektora]. Research and production collection “Architectural Bulletin of KNUCA” Issue. №10. – К. KNUCA. Р. 263–275. (in Ukrainian)
Vovk A., Cheremskyi R. (2017). Infographics as an effective teaching tool. [Infohrafika yak efektyvnyy zasib navchannya.] Information processing systems. Collection of scientific works, Issue. 4. – 199–205 р. (in Ukrainian)
Sless D. (1981). Learning and Visual Communication / D. Sless.– New York-Toronto: Croom Helm London John Wiley & Sons. 208 p. (in English)
Kepes G. (1951). Language of Vision. – Chicago: Paul Theobald. 102 p. (in English)
Lankow J. (2012). Infographics: The Power of Visual Story-telling / J. Lankow, J. Ritchie, R. Crooks. – Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons. 264 p. (in English)
Holubchak K., Kostiu U. (2019). Infographic as the basic tool of visual communication in the educational environment of higher education establishments. [Infohrafika yak osnovnyy instrument vizual’noyi komunikatsiyi v osvitn’omu seredovyshchi zakladiv vyshchoyi osvity] Scientific journal "Young Scientist", Kherson. – Issue. № 6 (70). 299 р. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-6-70-57 (in Ukrainian)
Birillo I. V. (2015). Modern requirements for the training of future architects. [Suchasni vymohy do pidhotovky maybutnikh arkhitektoriv.] Modern problems of architecture and urban planning: Technical Collection. Kyiv. Issue 40. 349–356 р. (in Ukrainian)
Smadych І. P. (2019). Category-concept apparatus, source base, state of research concepts of socio-cultural needs of the human and their roles in the formation of housing. [Katehoriyno-ponyatiynyy apparat v doslidzhenni sotsiokul’turnykh potreb lyudyny ta yoho rol’ v formuvanni arkhitektury zhytla.]. Urban development and spatial planning.Kyiv, Issue.71. 321–333 р. (in Ukrainian)
Denisenko Yu. M. (2016). The needs of people as a major factor in the emergence and development of architecture. [Potreby lyudey yak holovnyy chynnyk vynyknennya i rozvytku arkhitektury] Classification of needs in the development of domestic and foreign authors. Problems of theory and history of architecture of Ukraine. №16. р. 46–50. (in Ukrainian)
Žilina Yu. N. (2003). Influence of human needs on the organization of the architectural environment [Vliyaniye potrebnostey cheloveka na organizatsiyu arkhitekturnoy sredy]: Ph.D. dis..k.arch.: spec.18.00.01. 24 p. (in Russian)
Kohatko Yu. L., Polyakova S.V. (2017). Housing conditions in the hierarchy of population needs. [Zhytlovi umovy v iyerarkhiyi potreb naselennya] Global and national economic problems. Mykolaiv, Vol 20. p. 742–746. (in Ukrainian)
Holubchak K. T. (2020). The application of design thinking methodology in architectural education in Ukraine: case study. Architecture Civil Engineering Environment. Vol 13 (4) P. 19–29. (in English)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Зоряна Обиночна, Катерина Голубчак
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).