СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ХУДОЖНІХ МУЗЕЇВ У ПРОВІДНІ СОЦІАЛЬНО-КУЛЬТУРНІ ЦЕНТРИ НАЦІОНАЛЬНОГО ЗНАЧЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32347/2077-3455.2022.63.67-76Ключові слова:
трансформація художніх музеїв, соціокультурні центри, музейний квартал, експозиційний дизайн, виставковий простірАнотація
Cтаття присвячена питанням комплексного аналізу ідей трансформації Національних художніх музеїв (галерей) у поліфункціональні утворення, в яких домінує необхідна модернізація у взаємодії 3-х основних компонентів: архітектури музейного об’єкту, експозиційного дизайну та відвідувача. Аналіз і систематизація методів формування архітектури музейних споруд, виставкового простору і функціонального насичення музейних комплексів з орієнтацією на сучасні і перспективні вимоги міських спільнот є запорукою оптимального перетворення художніх музеїв на мистецькі центри, що провокують глядачів на участь у культурно-творчому процесі і запрошують до співпраці та інтерактивної рекреації.
Посилання
Список джерел
Ходидио Ф. Сантьяго Калатрава “Архітектор, инженер, художник” пер. с англ. Ф. Ходидио-М. Арт-Родник, 2009 – С. 96.
Norman Foster and the British Museum. Prestel. Munich, London, New York. 2001 Р. 120.
Green House / Vladimir Belogorovsky. – 2014, Р. 180.
Bahamon A. Sketch Plan Build World Class Architects Show How it’s done / A. Bahamon – Hardcover: Hanper Collinns Publishers, 2005, – Р. 500.
Prinz Frederik. Competiton Architecture. Berlin, 2011 by Braun Publishing AG.
Smeds K. (ed) 2019. The future of Tradition in Museology. Materials for a Discussion Paris: ICOFOM.
Біляшівський М. Наші національні скарби. К., Шлях. 1918, С. 14.
Nick Prior. Having Ones Tate and Eating it: Transformation of the Museum in Hypermodern Era / Apt and its publics: museum studies at the Millenium, Coomwall UK. 2003 – p. 51–77.
Жбанкова О. З історії формування музейної збірки ХІХ – поч. ХХ ст.
Antonello Marotta. Contemporary museum. Milano^ Publishing House “Skira”, 2010. P. 56.
Ortner & Ortner. URL: http://www.ortner-ortner.de/ (10.12.2015).
Museums Quartier Wien [Електронний ресурс] URL: http://www.mqw.at/ (10. 12. 2015).
Дженкс Ч. Язык архитектуры постмодернизма. М., 1985. С. 12.
References
Hodidio F. (2009). Santiago Calatrava "Architect, Engineer, Artist" lane. with English F. Hodidio-M. Art Spring,. 96 p. (in English)
Norman Foster and the British Museum (2001). Prestel. Munich, London, New York. 120 р. (in English)
Vladimir Belogorovsky (2014). Green House / 180 р. (in Ukrainian)
Bahamon A. (2005). Sketch Plan Build World Class Architects Show How it’s done / A. Bahamon – Hardcover: Harper Collins Publishers, R. 500 р. (in English)
Prince Frederick (2011). Competiton Architecture. Berlin, by Braun Publishing AG. (in English)
Smeds K. (2019). The future of Tradition in Museology. Materials for a Discussion Paris: ICOFOM. (in English)
Bilyashivsky M. (1918). Our national treasures [Nashi natsionalni skarby]. 14 р. (in Ukrainian)
Nick Prior (2003).Having Ones Tate and Eating it: Transformation of the Museum in Hypermodern Era / Apt and its publics: museum studies at the Millennium, Coomwall UK. 51–77 р. (in English)
Zhbankova O. From the history of the formation of the museum collection of the XIX – early XX century. Proceedings of the scientific conference "National Art Museum of Ukraine History. Current state. Development Problems» [Z istorii formuvannia muzeinoi zbirky ХІХ – poch. ХХ. Materialy naukovoi konferentsii «Natsionalnyi khudozhnii muzei Ukrainy Istoriia. Suchasnyi stan. Problemy rozvytku»]. 41 р. (in Ukrainian)
Antonello Marotta (2010). Contemporary museum. Milano Publishing House “Skira”,. 56 р. (in English)
Ortner & Ortner. (2015). URL: http://www.ortner-ortner.de/ (in English)
Museums Quartier Wien (2015). [Electronic resource] URL: http://www.mqw.at/ (in English)
Jenks C. (1985). The language of architecture of postmodernism. M., 12 р. (in English)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Орест Гірний, Лариса Скорик
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).