ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО СТВОРЕННЯ НОВОГО ТИПУ БУДІВЛІ – КІБЕРХАБУ, ЩО Є РЕЗУЛЬТАТОМ РОЗВИТКУ КІБЕРСПОРТУ

Автор(и)

  • Марія Руденок Київська академія декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-1281-7221
  • Тетяна Малік Київська академія декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-7986-3957

DOI:

https://doi.org/10.32347/2077-3455.2021.61.367-380

Ключові слова:

кіберспорт, кіберспортсмен, технології, комп’ютер, ігри, геймер, кіберхаб, інтер’єр, кібердизайн

Анотація

Стаття присвячена актуальній проблемі комп’ютерної  залежності. Автор прагне донести консервативній частині суспільства (як правило такі люди не розуміють, що таке кіберспорт, та не дають можливості дітям і не тільки розвивати навички в цій сфері) те, що світ навколо швидко змінюється, змінюється не тільки побут і навколишнє середовище, а й люди та їхні уподобання. Вони відкривають для себе глибини кіберсвіту, зокрема захопливий світ комп’ютерних ігор. Часто ці захоплення іграми із хобі,  перетворюються на роботу і стають способом заробляння грошей. Комп’ютерні технології розвиваються стрімко. Майже щодня з’являються нові віртуальні ігри, якими захоплюється пів світу.

У статті йдеться про поняття кіберспорт, розповідається про позитивні та негативні сторони комп’ютерних ігор. Автор статті переконаний, що в Україні потрібно створювати платформи кіберосвіти та поглиблювати  знання у сфері ІТ.

У більшості країн світу кіберспорт посідає не останнє місце в житті суспільства, а українці продовжують грати в «танчики» (неофіційна назва гри) та просто марнують час. Автор вважає, що однією з причин цієї проблеми є відсутність спеціалізованих навчальних організацій, закладів, ігрових майданчиків та ігрових арен для покращення та демонстрації своїх навичок у новому виді спорту – кіберспорту.

У якості дослідного завдання автором була визначена спроба оцінити актуальність створення кіберхабу, який буде мати не розважальне значення, а навчальне. Необхідно не тільки скласти перелік необхідних зон такого приміщення, а й створити цілу систему, яка включатиме в себе створення багатофункціональних локацій за допомогою пересувних модулів. Хаб повинен мати кіберспортивні академії та арени для проведення турнірів, навчальні класи, конференційні та виставкові зали, шоуруми і т.п. За допомогою «розумного будинку» необхідно забезпечити кіберхаб внутрішнім кліматом та системою охорони від кібератак.

У статті розкрито поняття та принципи кібердизайну, основним завданням якого при розробці хабу є створення інтер’єру, який передасть атмосферу минулого, сьогодення і майбутнього, атмосферу відеоігор і розваг. Важливо зробити його не постапокаліптичним, а об’єднати з природою, з’єднати екодизайн з футуристичним, тобто розробити новий тип приміщення для кіберкультури.

Біографія автора

Тетяна Малік , Київська академія декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука

кандидат архітектури, професор, завідувач кафедри дизайну середовища

Посилання

Список джерел

Денис Красников. Украинский киберспортсмен стал лучшим игроком в Counter-Strike в мире, 2019. URL: https://www.kyivpost.com/ technology/ukrainian-cyberspotsman-becomes-worlds-top-counter-strike-gamer.html (дата звернення 28.02.2021).

Наталья Блинникова. Доигрался: как геймеры становятся киберспортсменами, 2017. URL: https://news.itmo.ru/ru/news/6527/ (дата звернення 23.08.2021).

Артем Ращупкин. Как попасть в киберспорт, 2017. URL: https://kanobu.ru/articles/kuda-pojti-uchitsya-na-kibersportivnogo-spetsialista-371367/ (дата звернення 11.08.2021).

Тарас Мищенко. Как стать киберспортсменом?, 2019. URL: https://itc.ua/articles/kak-stat-kibersportsmenom/ (дата звернення 09.03.2021).

Анастасия Жигач. Esports: как заработать на киберспорте в России, 2021. URL: https://rb.ru/longread/kak-zarabotat-e-sports/ (дата звернення 09.03.2021).

Тарас Литовченко. Киберспорт — новая ниша ИТ-сектора Украины, 2020. URL: https://www.epravda.com.ua/rus/columns/2020/12/28/669605/ (дата звернення 09.03.2021).

Юрий Лазебников. Геймеры-миллионеры. Что нужно знать о перспективах украинского киберспорта, 2020. URL: https://nv.ua/techno/technoblogs/chto-nuzhno-znat-o-kibersporte-v-ukraine-50107125.html (дата звернення 06.07.2021).

Константин Никитин. Киберспорт — это спорт будущего или развлечение?, 2017. URL: https://www.pnp.ru/economics/kibersport-eto-sport-budushhego-ili-razvlechenie.html (дата звернення 06.07.2021).

Agnese Bifulco. nEmoGruppo's interior design for Cyber Security Department offices at NYU, Abu Dhabi, 2021. URL: https://www.floornature.com/nemogruppos-interior-design-cyber-security-department-office-16136/ (дата звернення 07.07.2021).

Miendlarzewska, E., Aberg, C. K., Bavelier, D., Schwartz, S. Prior reward conditioning dampens hippocampal and striatal responses during an associative memory task. Journal Of Cognitive Neuroscience, 33(3), 2021. С. 402 – 421. DOI: 10.1162/jocn_a_01660.

Nahum, M., Bavelier, D. Dans Brain-computer interfaces. Video games as rich environments to foster brain plasticity, 2020. Р. 118 – 136. DOI: 10.1016/B978-0-444-63934-9.00010-X.

Diana Agrest, Peter L. Galison, Caroline A. Jones, D. Graham Burnett, John Angus McPhee. Architecture of Nature: Nature of Architecture (ORO EDITIONS), 2019. Р. 81 – 87.

Егорова Н. Стиль в интерьере: Футуризм. 2010. С. 19 – 23. DIO: 978-966-2320-38-1#978-966-2320-28-2.

Иоханнес Иттен. Искусство цвета. Издатель Д. Аронов, 2020. С. 27 – 58.

Франків Р. Б., Крайківська С. Р. Дизайн: Мотиви тропіків як елемент дизайну предметно – просторового середовища. Національний університет “Львівська політехніка”, 2010. №2 С. 80 – 82.

Richard Buckminster Fuller Joachim Krausse, Claude Lichtenstein. Your private sky, 2001. Р. 320.

Rio Helmi, Barbara Walker. Bali style, Vendome Press, 2003. Р. 231.

Nikil Saval. Cubed: A Secret History of the Workplace, 2014. Р. 114 – 262.

Chris van Uffelen. Working in Style: Architecture + Interiors (BRAUN), 2015. Р. 227 – 257.

Ana Martins, Lauren Grieco, Jeanne Tan, Lauren Teague, Angel Trinidad. The Other Office 3: Creative Workspace Design, 2019. Р. 310 – 391.

References

Denis Krasnikov (2019). Ukrainian esportsman became the best Counter-Strike player in the world. [Ukrainskij kibersportsmen stal luchshim igrokom v Counter-Strike v mire]. URL: https://www.kyivpost.com/ technology/ukrainian-cyberspotsman-becomes-worlds-top-counter-strike-gamer.html (application date 28.02.2021). (in Russian).

Natalia Blinnikova (2017). Got Bad: How Gamers Become Cybersportsmen. [Doigralsya: kak gejmery stanovyatsya kibersportsmenami]. URL: https://news.itmo.ru/ru/news/6527/ (application date 28.02.2021). (in Russian).

Artem Rashchupkin (2017). How to get into eSports. [Kak popast' v kibersport]. URL: https://kanobu.ru/articles/kuda-pojti-uchitsya-na-kibersportivnogo-spetsialista-371367/ (application date 11.08.2021). (in Russian).

Taras Mishchenko (2019). How to become an esportsman? [Kak stat' kibersportsmenom?]. URL: https://itc.ua/articles/kak-stat-kibersportsmenom/ (application date 09.03.2021). (in Russian).

Anastasia Zhigach (2021). Esports: how to make money on esports in Russia. [Esports: kak zarabotat' na kibersporte v Rossii]. URL: https://rb.ru/longread/kak-zarabotat-e-sports/ (application date 09.03.2021). (in Russian).

Taras Litovchenko (2020). Cybersport is a new niche of the IT sector in Ukraine. [Kibersport — novaya nisha IT-sektora Ukrainy]. URL: https://www.epravda.com.ua/rus/columns/2020/12/28/669605/ (application date 09.03.2021). (in Russian).

Yuri Lazebnikov (2020). Gamers millionaires. What you need to know about the prospects of Ukrainian eSports. [Gejmery-millionery. Chto nuzhno znat' o perspektivakh ukrainskogo kibersporta].

URL: https://nv.ua/techno/technoblogs/chto-nuzhno-znat-o-kibersporte-v-ukraine-50107125.html (application date 06.07.2021). (in Russian).

Konstantin Nikitin (2017). Is esports the sport of the future or entertainment? [Kibersport — eto sport budushchego ili razvlechenie?]. URL: https://www.pnp.ru/economics/kibersport-eto-sport-budushhego-ili-razvlechenie.html (application date 06.07.2021). (in Russian).

Agnese Bifulco (2021). nEmoGruppo's interior design for Cyber Security Department offices at NYU, Abu Dhabi. [nEmoGruppo's interior design for Cyber Security Department offices at NYU, Abu Dhabi]. URL: https://www.floornature.com/nemogruppos-interior-design-cyber-security-department-office-16136/ (application date 07.07.2021). (in English).

Miendlarzewska, E., Aberg, C. K., Bavelier, D., Schwartz, S. (2020). Prior reward conditioning dampens hippocampal and striatal responses during an associative memory task. [Prior reward conditioning dampens hippocampal and striatal responses during an associative memory task]. Journal Of Cognitive Neuroscience, 33(3), P-p. 402 – 421. DOI: 10.1162/jocn_a_01660 (in English).

Nahum, M., Bavelier, D. (2020). Dans Brain-computer interfaces. [Dans Brain-computer interfaces]. Video games as rich environments to foster brain plasticity, Р-p. 118 – 136. DOI: 10.1016/B978-0-444-63934-9.00010-X (in English).

Diana Agrest, Peter L. Galison, Caroline A. Jones, D. Graham Burnett, John Angus McPhee (2019). Architecture of Nature: Nature of Architecture. [Architecture of Nature: Nature of Architecture]. ORO EDITIONS. Р-р. 81 – 87. (in English).

Egorova N. (2010). Style in the interior: Futurism. [Stil' v inter'ere: Futurizm]. P-p. 19 – 23. DIO: 978-966-2320-38-1#978-966-2320-28-2 (in Russian).

Johannes Itten (2020). The art of color. [The art of color]. Publisher D. Aronov, Р-p. 27 – 58. (in Russian).

Frankiv RB, Krajkivska S. R. (2010). Design: Motives of the paths as an element of the design of the subject - spacious middle ground. [Dizajn: Motivi tropіkіv yak element dizajnu predmetno – prostorovogo seredovishcha]. National University "Lvivska Politechnika", №2 Р. 80 – 82. (in Ukrainian).

Richard Buckminster Fuller Joachim Krausse, Claude Lichtenstein (2001). Your private sky. [Your private sky]. Р-р. 320. (in English).

Rio Helmi, Barbara Walker (2003). Walker. Bali style, Vendome Press. [Walker. Bali style, Vendome Press]. Р-р. 231. (in English).

Nikil Saval (2014). Cubed: A Secret History of the Workplace. [Cubed: A Secret History of the Workplace]. Р-р. 114 – 262. (in English).

Chris van Uffelen (2015). Working in Style: Architecture + Interiors. [Working in Style: Architecture + Interiors]. (BRAUN). Р-р. 227 – 257. (in English).

Ana Martins, Lauren Grieco, Jeanne Tan, Lauren Teague, Angel Trinidad (2019). The Other Office 3: Creative Workspace Design. [The Other Office 3: Creative Workspace Design]. Р-р. 310 – 391. (in English).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-29

Як цитувати

Руденок, М., & Малік , Т. (2021). ОСНОВНІ ВИМОГИ ДО СТВОРЕННЯ НОВОГО ТИПУ БУДІВЛІ – КІБЕРХАБУ, ЩО Є РЕЗУЛЬТАТОМ РОЗВИТКУ КІБЕРСПОРТУ. Сучасні проблеми Архітектури та Містобудування, (61), 367–380. https://doi.org/10.32347/2077-3455.2021.61.367-380

Номер

Розділ

Статті