МЕТОДИЧНІ ТА ТЕХНІЧНІ ЗАСАДИ АКВАРЕЛЬНОГО ЖИВОПИСУ ДЛЯ СТУДЕНТІВ-АРХІТЕКТОРІВ
DOI:
https://doi.org/10.32347/2077-3455.2021.61.57-68Ключові слова:
акварель, вища освіта, живопис, методичні та технічні засади акварелі, студенти-архітекториАнотація
В статті з’ясовано, що акварельна техніка є найбільш досконалою для передачі живої архітектурної форми споруди на кресленні. Тому креслення повинні бути чіткими, зрозумілими, виразними, їх графічне виконання повинно базуватися на високих засадах реалістичного мистецтва. У статті доведено значення методичних та технічних засад акварельного живопису для студентів-архітекторів у художній освіті у закладах вищої освіти. Проаналізовано теоретична та методична література з акварельного живопису; акварельні фарби та їх властивості. Розглянути технологічні аспекти виконання акварельного живопису: «по-мокрому», «по-сухому», «ά la prima», «змішана техніка». Акварельні техніки вирішують ці завдання і наочно демонструють взаємодію тональних і колірних характеристик усіх елементів композиції.
Посилання
Бібліографія
Беда Г. В. Живопись. / Г. В. Беда // – Москва: Просвещение, 1986. 192 с.
Волков Н. Н. Композиция в живописи / Н.Н. Волков // – М., 1977. 143 с.
Гринберг Ю. И. Технология живописи / Ю. И. Гринберг // – М., 1982.
Даниленко А.П. Художественные возможности акварели // Акварель в учебе и творчестве: сборник материалов Всероссийской научно-Практической конференции с международным участием (15-16 ноября 2017 г.) – Орёл: ОГУ имени И.С. Тургенева, 2017. – 380 с., с ил.
Живопись. Техническая акварель: методические указания к практическим занятиям / составитель М. Ю. Сидоренко под ред. к.п.н. Л.Б. Суриной Челябинск: Издательский центр ЮУрГУ, 2011. – 27 с.
Ковалев Ф. В. Золотое сечение в живописи / Ф. В. Ковалев // Киев: Вища школа, 1989. 147 c.
Лепикаш Б. А. Живопись акварелью./ Б.А Лепикаш – М., 1961. 114 с.
Манухов И. А Акварель. Техники и материалы / Учебное пособие для студентов вузов, обучающихся по направлению «АРХИТЕКТУРА» – М., 2015, 42 с.
Семенова М. А. «Развитие художественно-творческих способностей студентов художественных факультетов педагогических вузов в процессе занятий акварельной живописью на пленере» / дис. канд. пед. наук 13.00.02 – Омск, 2006, 233 с.
Пучков А.С., Триселев А.В. Методика работы над натюрмортом / А.С. Пучков , А.В. Триселев // – М., 1982, 160 с.
Ревякин П.П. Техника акварельной живописи / П.П. Ревякин // – М., 1959, 247 с.
Рындин А. С. Живопись. Теория и практика: Учебное пособие. 2-е изд. / А. С. Рындин – Одесса: КП. ОГТ, 2010. – 288 с.
Унковский А. А. Живопись. Вопросы колорита / А. А Унковский // Искусство и искусствоведение Изобразительное искусство – М.: Просвещение,1980. 145 с.
Шегаль Г.М. Колорит в живописи: заметки художника / Г. М. Шегаль. – М.: Искусство , 1957. – 75 с.
Шорохов Е.В. Основы композиции [Текст]: учеб. пособие для студентов пед. ин-тов по спец. № 2109 «Черчение, рисование и труд» / Е. В. Шорохов . - М.: Просвещение,1986. - 207 с.: ил.
Яшухин А.П., Ломов С. П. Живопись. / А. П. Яшухин, С. П. Ломов, Учебник Изд. 2, перераб. И доп.1999, 232 с.
References
Beda G.V. (1982) Zhivopis [Painting] Moscow: Prosveshchenie. (in Russian).
Volkov N.N. (1977) Kompozitsiya v zhivopisi [Composition in painting] Moscow. (in Russian).
Grinberg Yu.I. (1982) Tekhnologiya zhivopisi [Painting technology] Moscow. (in Russian).
Danilenko A.P. (2017) Khudozhestvennye vozmozhnosti akvareli [Artistic possibilities of watercolor] Akvarel v uchebe i tvorchestve: sbornik materialov Vserossiyskoy nauchno-Prakticheskoy konferentsii s mezhdunarodnym uchastiem (15-16 noyabrya 2017 g.) – Orel:OGU imeni I.S. Turgeneva, – 380 s., s il. (in Russian).
Zhivopis. Tekhnicheskaya akvarel: metodicheskie ukazaniya k prakticheskim zanyatiyam [Painting. Technical watercolor: guidelines for practical exercises] (2011) sostavitel M.Yu. Sidorenko pod red. k.p.n. L.B. Surinoy Chelyabinsk: Izdatelskiy tsentr YuUrGU, – 27 s. (in Russian).
Kovalev F.V. ( 1989) Zolotoe sechenie v zhivopisi [Golden ratio in painting] Kiev: Vishcha shkola. (in Ukrainian).
Lepikash B.A. (1961) Zhivopis akvarelyu [Watercolor painting] Moscow. (in Russian).
Manukhov I. A (2015) Akvarel. Tekhniki i materialy [Watercolor. Techniques and materials] Uchebnoe posobie dlya studentov vuzov, obuchayushchikhsya po napravleniyu «ARKHITYEKTURA» Moscow. (in Russian).
Semenova M.A. (2006) Razvitie khudozhestvenno-tvorcheskikh sposobnostey studentov khudozhestvennykh fakultetov pedagogicheskikh vuzov v protsesse zanyatiy akvarelnoy zhivopisyu na plenere [The development of the artistic and creative abilities of students of art faculties of pedagogical universities in the process of practicing watercolor painting on open air] Candidate’s thesis. Omsk. (in Russian).
Puchkov A.S.& Triselev A.V. (1982) Metodika raboty nad natyurmortom [The technique of working on still life] Moscow. (in Russian).
Revyakin P.P. (1959) Tekhnika akvarelnoy zhivopisi [Watercolor painting technique] Moscow. (in Russian).
Ryndin A.S. (2010) Zhivopis. Teoriya i praktika: [Painting. Theory and practice] Uchebnoe posobie. 2-e izd. Odessa. (in Ukrainian).
Unkovskiy A.A. (1980) Zhivopis. Voprosy kolorita [Questions color] Iskusstvo i iskusstvovedenie. Izobrazitelnoe iskusstvo Moscow. (in Russian).
Shegal G.M. (1957) Kolorit v zhivopisi: zametki khudozhnika [Coloring in painting: notes of the artist] Moscow. (in Russian).
Shorokhov Ye.V. (1986) Osnovy kompozitsii [Basics of composition] [Tekst] : ucheb. posobie dlya studentov ped. in-tov po spets. № 2109 «Cherchenie, risovanie i trud» Moscow. (in Russian).
Yashukhin A.P.& Lomov S.P.(1999) Zhivopis [Painting] Uchebnik Izd. 2, pererab. i dop. Moscow. (in Russian).
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Білгородська Олена, Григор’єва Валентина
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).