ВІЛЬНИЙ ПРОСТІР ЯК ЕЛЕМЕНТ ЕКСПОЗИЦІЇ МУЗЕЇВ ПІД ВІДКРИТИМ НЕБОМ
DOI:
https://doi.org/10.32347/2077-3455.2021.60.23-35Ключові слова:
музей під відкритим небом, експозиція, культурний ландшафт, пам’яткаАнотація
У статті розглянуто основні види вільних просторів, які найчастіше зустрічаються в межах музеїв під відкритим небом. Визначено їх особливості та проаналізовано можливі шляхи їх використання відповідно до концепцій виставкової діяльності таких закладів. Запропоновано способи залучення вільних просторів до експозиції як невід’ємної частини музеїв.
Посилання
Список джерел
Веденин Ю. А. Усадебный ландшафт как тип культурного наследия. Культурный ландшафт как объект наследия. М. : Институт наследия, 2004. C. 164-185.
Веденин Ю. А., Кулешова М. Е. Культурные ландшафты как категория наследия. Культурный ландшафт как объект наследия. М. : Институт наследия, 2004. C. 13-36.
Калинина Л. Л., Пролеткин И. В. и Шпак М. Е., Информационное пространство музея. Справочник руководителя учреждения культуры, 2006. Вып. 12. С. 83-88.
Каулен М. Е. Музеефикация историко-культурного наследия России. М.: Этерна, 2012. 432 С.
Курьянова Т. С. Культурный ландшафт: от изучения к практике. Этнография Алтая и сопредельных территорий, 2015. Вип. 9. С. 285-289.
Курьянова Т. С. Музей и нематериальное культурное наследие. Вестник Томского государственного университета, 2012. № 361. С. 55-57.
Онуфриенко Г. Ф. Организационно-правовые аспекты охраны культурных ландшафтов Польши. Культурный ландшафт как объект наследия. М. : Институт наследия, 2004. C. 588-597.
Посохов І. С. «Історичні реконструкції» як форма культурно-пізнавального туризму: теоретичні аспект. Географія та туризм, 2014. Вип. 28. С. 103-112.
Посохов І. С. Історичні реконструкції як перспективний напрям подієвого туризму в Україні. Вісник Львівського університету. Серія міжнародні відносини, 2016. Вип. 40. С. 178-186.
Северин В. Д. Дизайн сучасної музейної експозиції в контексті розвитку інноваційних технологій: дис. канд. мистецтвознавства: 17.00.07. Харків: Харківська державна академія дизайну і мистецтв, 2015. 297 C.
Цигичко С. П. Удосконалення еколого-естетичних властивостей архітектурно-просторового середовища великих міст (ландшафтний аспект): автореф. канд. архіт.: 18.00.01. Харків: Харківська національна академія міського господарства, 2007. 20 С.
Шматків А. С., Арсеньєва О. І. Культурний ландшафт як ресурс для розвитку регульованого туризму: сучасні уявлення та підходи до типології. Сталий розвиток туризму: напрями, тенденції, технології. Улан-Уде : БІП, 2005. С. 15-25. 2005.
Brych M. T. General approaches to spatial formation of open-air museums exhibition. Space & Form. Szczecin, 2020, v.43. P. 113-122. DOI: 10.21005/pif.2020.43.C-01
Brych M. T. Peculiarities of memorial open-air museums space formation. Space & Form. Szczecin, 2019, v.37. P. 147-156. DOI: 10.21005/pif.2019.37.D-01
ICOMOS. The Nara Document on Authenticity [online], 1994. Доступно: <https://www.icomos.org/charters/nara-e.pdf> [Дата звернення: 10 квітня 2021]
UNESCO. Operational Guidelines for the Implementation of the World Heritage Convention. WHC-99/2 [online] World Heritage Centre, 1999. Доступно: <https://whc.unesco.org/archive/opguide99.pdf> [Дата звернення: 10 квітня 2021]
References
Vedenyn Yu. A. (2004). Estate landscape as a type of cultural heritage. [Usadebnyiy landshaft kak tip kulturnogo naslediya] Kulturnyy landshaft kak obyekt naslediya, p. 164-185 (in Russian)
Vedenyn Yu. A., Kuleshova M. E. (2004). Cultural landscapes as a heritage category. [Kulturnye landshafty kak kategoriya naslediya] Kulturnyy landshaft kak obyekt naslediya, p. 13-36 (in Russian)
Kalinina L. L, Proletkin I. V & Shpak M. E. (2006). Information space of the museum. [Informatsionnoe prostranstvo muzeya] Spravochnik rukovoditelya uchrezhdeniya kulturyi, vyp. 12, p. 83-88 (in Russian)
Kaulen M. E. (2012). Museumfication of the historical and cultural heritage of Russia. [Muzeefikatsiya istoriko-kulturnogo naslediya Rossii] M.: Eterna. 432 p. (in Russian)
Kurianova Т. S. (2015). The cultural landscape: from study to practice. [Kulturnyiy landshaft: ot izucheniya k praktike] Etnografiia Altaia i Sopredelnykh Territorii, 9, p. 285-289 (in Russian)
Kuryanova T. S. (2012). Museum and Intangible Cultural Heritage. [Muzey i nematerialnoe kulturnoe nasledie] Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta, №361. С. 55-57. (in Russian)
Onufriienko G. F (2004). Organizational and legal aspects of the protection of cultural landscapes in Poland. [Organizatsionno-pravovyie aspektyi ohrany kulturnyh landshaftov Polshi] Kulturnyi landshaft kak obiekt nasledyia, p. 588-597 (in Russian)
Posokhov I. S. (2014). «Historical reenactment» as a form of cultural and cognitive tourism: theoretical aspects. [«Istorychni rekonstruktsii» yak forma kulturno-piznavalnoho turyzmu: teoretychni aspekt] Heohrafiia ta turyzm, vyp. 28, p. 103-112 (in Ukrainian)
Posokhov I. S. (2016). Historical reenactment as a perspective direction in eventive tourism in Ukraine. [Istorychni rekonstruktsii yak perspektyvnyi napriam podiievoho turyzmu v Ukraini] Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia mizhnarodni vidnosyny, vyp. 40, p. 178-186 (in Ukrainian)
Severyn V. D. (2015). Design of modern museum exhibition in the context of innovative technologies development. Ph.D. dis. [Dyzain suchasnoi muzeinoi ekspozytsii v konteksti rozvytku innovatsiinykh tekhnolohii] Kand. dys. Kharkivska derzhavna akademiia dyzainu i mystetstv, 297 p. (in Ukrainian)
Tsygychko S. P. (2007). Improving the ecological and aesthetic properties of the architectural and spatial environment in large cities (landscape aspect). Ph.D. author's ref. [Udoskonalennia ekoloho-estetychnykh vlastyvostei arkhitekturno-prostorovoho seredovyshcha velykykh mist (landshaftnyi aspekt)] avtoref. kand. arkhit. Kharkivska natsionalna akademiia miskoho hospodarstva, 20 p. (in Ukrainian)
Shmatkiv A. S., Arsenieva O. I. (2005). Cultural landscape as a resource for the development of regulated tourism: modern representations and approaches to typology. Kulturnyi landshaft yak resurs dlia rozvytku rehulovanoho turyzmu: suchasni uiavlennia ta pidkhody do typolohii] Stalyi rozvytok turyzmu: napriamy, tendentsii, tekhnolohii, p. 15-25. (in Ukrainian)
Brych M. T. (2019). Peculiarities of memorial open-air museums space formation. Space & Form, 37, p. 147-156. DOI: 10.21005/pif.2019.37.D-01
Brych M. T. (2020). General approaches to spatial formation of open-air museums exhibition. Space & Form, 43, p. 113-122. DOI: 10.21005/pif.2020.43.C-01
ICOMOS (1994). The Nara Document on Authenticity [online] Available at: <https://www.icomos.org/charters/nara-e.pdf> [Accessed: 10 April 2021]
UNESCO (1999). Operational Guidelines for the Implementation of the World Heritage Convention. WHC-99/2 [online] World Heritage Centre. Available at: <https://whc.unesco.org/archive/opguide99.pdf> [Accessed: 10 April 2021]
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Брич Марія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).