ЗАСОБИ ВІЗУАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ В АРХІТЕКТУРНОМУ СЕРЕДОВИЩІ ОСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ
DOI:
https://doi.org/10.32347/2077-3455.2021.59.248-256Ключові слова:
візуальні комунікації, графічний дизайн в архітектурі, інновації, архітектура освітніх закладів, інтерактивний дизайнАнотація
Висвітлено актуальні тенденції застосування засобів графічного дизайну у формуванні гармонійного та ефективного візуально-комунікативного середовища. На основі аналізу та узагальнення світової практики організації внутрішнього простору закладів освіти, сформульовано основні підходи до впровадження засобів візуальних комунікацій в архітектурному середовищі. Визначено, що засоби візуальних комунікацій середовищі освітніх установ покликані реалізувати ряд важливих функцій: орієнтація в просторі та структурування маршрутів пересування, створення візуального стилю та бренд-айдентики закладу, мотивація до освітньої діяльності, акцентування на художній виразності, забезпечення впізнаваності та індивідуалізація простору.
Посилання
Список джерел
Mitton, M. Interior design visual presentation: A guide to graphics, models, and presentation techniques. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, 2003. Р 166–169.
Dean C. Graphic Interiors, Spaces Designed by Graphic Artist, Rockport Publishers Inc., USA, 2000. Р 24
Calori, C., Vanden-Eynden, D. Signage and wayfinding design: A complete guide to creating environmental graphic design systems, 2015. P 34
Hunter, S. Spatial Orientation, Environmental Perception and Wayfinding. IDeA Center, University at Buffalo, 2010.
Iftikhar, H., Asghar, S. and Luximon, Y. The efficacy of campus wayfinding signage: a comparative study from Hong Kong and Pakistan, Facilities, Vol. 38 No. 11/12, 2020. pp. 871-892. https://doi.org/10.1108/F-04-2020-0035.
Khomenko O. Wayfinding design in the spatial environment of an educational institution: design and methodological aspects. Architecton: Proceedings of Higher Education №3 (71) September, 2020. P. 8.
Kanakri, S., Schott, M., Mitchell, A., Mohammad, H., Etters, M., & Palme, N. Wayfinding systems in educational environments. Environment and Ecology Research, 4(5), 2016. 251-256. https://doi.org/10.13189/eer.2016.040503.
Ergun E. The Use of Graphic Design in Interior Spaces with the Effect of Maths, EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 14 (1), 2018. p 383-395. DOI: 10.12973/ejmste/78034
Wiberg M. Interaction Design Meets Architectural Thinking // Interaction and Architecture. 2015. March-April. P. 60-63.
Underhub. URL: https://underhub.ua/ (дата звернення: 08.02.2021).
UNT Student Center by Perkins+Will. URL: https://www.interiordesign.net/ projects/12634-unt-student-center-by-perkins-will-2016-best-of-year-winner-for-mixed-branding-graphics/ (дата звернення: 08.02.2021).
Missouri Innovation Campus. URL: https://educationsnapshots.com/ projects/4146/missouri-innovation-campus/ (дата звернення: 12.02.2021).
Naming and branding for unique UWE Bristol innovation hub. URL: https://fiasco.design/project/branding-unique-innovation-centre/ (дата звернення: 12.02.2021).
References
Mitton, M. (2003). Interior design visual presentation: A guide to graphics, models, and presentation techniques. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons,. Р 166–169. (in English).
Dean C. (2000). Graphic Interiors, Spaces Designed by Graphic Artist, Rockport Publishers Inc., USA. Р 24 (in English).
Calori, C., (2015). Vanden-Eynden, D. Signage and wayfinding design: A complete guide to creating environmental graphic design systems. P 34 (in English). 4. Hunter, S. (2010). Spatial Orientation, Environmental Perception and Wayfinding. IDeA Center, University at Buffalo. (in English).
Iftikhar, H., Asghar, S. and Luximon, Y. (2020). The efficacy of campus wayfinding signage: a comparative study from Hong Kong and Pakistan, Facilities, Vol. 38 No.11/12. pp. 871-892. https://doi.org/10.1108/F-04-2020-0035. (in English).
Khomenko O. Wayfinding design in the spatial environment of an educational institution: design and methodological aspects. Architecton: Proceedings of Higher Education №3 (71) September, 2020. p8. (in English).
Kanakri, S., Schott, M., Mitchell, A., Mohammad, H., Etters, M., & Palme, N. (2016). Wayfinding systems in educational environments. Environment and Ecology Research, 4(5). 251-256. https://doi.org/10.13189/eer.2016.040503. (in English).
Ergun E. (2018). The Use of Graphic Design in Interior Spaces with the Effect of Maths, EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 14 (1). p 383-395. DOI: 10.12973/ejmste/78034. (in English).
Wiberg M. (2015). Interaction Design Meets Architectural Thinking // Interaction and Architecture.March-April. P. 60-63. (in English).
Underhub. (https://underhub.ua/) (in English).
UNT Student Center by Perkins+Will. (https://www.interiordesign.net/ projects/12634-unt-student-center-by-perkins-will-2016-best-of-year-winner-for-mixed-branding-graphics/) (in English).
Missouri Innovation Campus. (https://educationsnapshots.com/ projects/4146/missouri-innovation-campus/) (in English).
Naming and branding for unique UWE Bristol innovation hub. (https://fiasco.design/project/branding-unique-innovation-centre/) (in English).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Голубчак Катерина
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).