АРКА ЯК СИМВОЛ ТРІУМФУ ПАНУЮЧОЇ ІДЕОЛОГІЇ В АРХІТЕКТУРІ КИЄВА 1930-Х-1950-Х РР
DOI:
https://doi.org/10.32347/2077-3455.2020.57.379-393Ключові слова:
тріумфальна арка, авангард, неокласика, сталінський ампір.Анотація
В статті проаналізована зміна підходів до використання арки як впізнаванного символу в радянській архітектурі 30-х-50-х років ХХ ст., що вдало проявляє домінуючі вподобання як керівного апарату – замовників, так і виконавців - архітекторів, що намагаються рефлексувати на відповідний соціальний запит. Аналіз проводиться на основі трьох київських конкурсів: на забудову Урядового кварталу 1934-1935 рр., на відновлення Хрещатику 1944-1947 рр. та на тріумфальну арку «На честь 300-річчя возз’єднання України з Росією» 1954 року.
Посилання
Список джерел
Марковський А. І. От конструктивизма к ампиру: смена политики или кризис культуры? Colloquia litteraria Sedlcensia. Tom XII. Człowiek wobec sytuacji kryzysowych w literaturze, sztuce i kulturze. Siedlce, 2014 . − С. 175−187.
Hobsbawm, E. The Invention of tradition. Cambridge.: Cambridge University Press, 1992. 320 p.
Markovskyi A. Transformation of paradigm in contest for the development of Kyiv city center in the 1930–1940s. Architectural Studies. 2019. Vol. 5, N. 1. P. 46−52.
Історична ухвала ХІІ з’їзду КП(б)У. Соціалістичний Київ. 1934. № 1−2. С. 1.
Проекти планування урядового центру в місті Києві. Соціалістичний Київ. 1934. № 3−4. С. 1−4.
Килессо С. К. Проектирование центра Киева в предвоенный период. Архитектура Киева: сборник. К.: Стройиздат. 1982. С. 53−54.
Юрченко П.Г. Урядова площа в столичному Києві. Соціалістичний Київ. 1936. № 5−6. С. 14−20.
Молокін. А. Г. Проектирование правительственного центра УССР в Киеве. Архитектура СССР. 1935. № 9. С. 11−28.
Єрофалов-Пилипчак Б.Л. Архитектура советского Киева. К.: А+С, 2010. 638 с.
Черкес Б.С. Національна ідентичність в архітектурі міста: Монографія. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2008. 268 с.
Єрофалов-Пилипчак Б.Л. Kiev otherwhere. Киев которого никогда не было. Киев каким он был. Киев каким он мог бы быть. Киев: А+С, 2014. 408 с.
Chmelnizki D.: Soviet Town Planning during the War, 1941-1945. A Blessing in Disguise. War and Town Planning in Europe 1940-1945. Jorn Düwel/ Niels Gutschow Eds. Berlin: Dom publishers, 2013. 416 p.
Куковальська Н.М., Голобородько ОВ., Проценко Б.Ф. Тріумфальна арка в місті Києві. Конкурсні проекти на честь 300-річчя возз’єднання України з Росією: Каталог / К : «Софія Київська», 2002. 20 c.
Ковешникова О.В. Формування і реалізація авторських творчих методів А, Добровольського в архітектурній практиці. Сучасні проблеми архітектури та містобудування. К: КНУБА. 2013. Вип. 33. C. 63-70.
References
Markovskyi A. (2014). From constructivism to empire: a change of policy or a crisis of culture? [Ot konstruktivizma k ampiru: smena politiki ili krizis kul'tury?] Colloquia litteraria Sedlcensia. Tom XII. Człowiek wobec sytuacji kryzysowych w literaturze, sztuce i kulturze. Siedlce, 2014 . pp. 175−187. (In Russian).
Hobsbawm, E. (1992). The Invention of tradition. red E. Hobsbawm & T. Ranger. Cambridge: Cambridge University Press. 320. (In English).
Markovskyi A. (2019). Transformation of paradigm in contest for the development of Kyiv city center in the 1930–1940s. Architectural Studies, 2019. Vol. 5, N. 1. 46−52. (In English).
Historical Resolution of the XII Congress of the CP (B) U [Іstorichna uhvala XII z’izdu KP(b)U]. Socialistic Kyiv,1934. 1-2: 1. (In Ukrainian).
Project of Government Center Planning in Kyiv [Proekti planuvannya uryadovogo centru v misti Kiyevi]. Socialistic Kyiv. 1934. 3-4. 1-4. (In Ukrainian).
Kilesso, S. (1982). Designing the center of Kiev in the pre-war period. [Proektirovanie centra Kieva v predvoennyj period. Arhitektura Kieva]. Architecture of Kyiv. Kyiv: Stroyizdat. pp. 53−54. (In Russian).
Yurchenko P. (1936). Government Square in the capital Kyiv. [Uryadova plosha v stolichnomu Kiyevi]. Socialistic Kyiv, 1936. 5−6. 14−20. (In Ukrainian).
Molokin А.(1935). Design of the Government center of the Ukrainian SSR in Kyiv [Proektirovanie pravitelstvennogo centra USSR v Kieve.] Architecture of The USSR, 1935, 9, 11. (In Russian).
Erofaloff-Pilipchak B. (2010). Architecture of Soviet Kiev. [Arhitektura sovetskogo Kieva] Kyiv: А+С. 638. (In Russian).
Cherkes B. (2008). National identity in the architecture of the city. [Nacionalna identichnist v arhitekturi mista]. Lviv Polytechnic, Lviv.416 (In Ukrainian).
Erofaloff-Pilipchak B. (2014). Kiev otherwhere. Kiev we've never seen. Kiev that has gone. Kiev that could have been [Kiev otherwhere. Kiev kotorogo nikogda ne bylo. Kiev kakim on byl. Kiev kakim on mog by byt. Kiev] Kyiv: А+С. 408. (In Russian/ English).
Chmelnizki D. (2013). Soviet Town Planning during the War, 1941-1945 [In]: A Blessing in Disguise. War and Town Planning in Europe 1940-1945. Jorn Düwel/ Niels Gutschow Eds. Berlin: Dom publishers. 416. (In English).
Kukovalska N., Goloborodko O., Protsenko B. (2002) Triumphal arch in the Kiev. Competitive projects in honor of the 300th anniversary of the reunification of Ukraine with Russia. [Triumfalna arka v misti Kiyevi. Konkursni proekti na chest 300-richchya vozz’yednannya Ukrayini z Rosiyeyu]. Kyiv: "Sophia of Kyiv". 20. (In Ukrainian).
Koveshnikova O. (2013). Formation and realization of author's creative methods of A, Dobrovolsky in architectural practice. [Formuvannya i realizaciya avtorskih tvorchih metodiv A, Dobrovolskogo v arhitekturnij praktici] Modern problems of architecture and town-planning. 2013.Vol. 33. pp 63-70. (In Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Andrii Markovskyi
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).