Вплив глобалізаційних процесів на культурну ідентифікацію та розвиток дизайну на теренах України
DOI:
https://doi.org/10.32347/2077-3455.2019.55.144-153Ключові слова:
дизайн, глобалізація, культура, постмодернізм, автентичність.Анотація
Розглядається історія формування та розвитку дизайну та теренах України. Аналізується вплив глобалізаційних процесів на поширення масової моди, уніфікацію смакових уподобань споживачів різних країн, виникнення проблеми культурної ідентичності. Відзначається, що перед митцями, дизайнерами постає важливе завдання уникнути розчинення власної культури у масовій, впроваджувати дизайн-інновації з врахуванням принципів формотворення та семантики традиційного мистецтва.Посилання
Hidens E. Nestrymnyi svit: yak hlobalizatsiia peretvoriuie nashe zhyttia / Hidens E.; [periu. Z anhl. N. P. Polishchuk]. – K.: Alterpres, 2004. – 104 s. (in Ukrainian)
Drozhzhyna S. V. Kulturna polityka suchasnoi polikulturnoi Ukrainy: sotsialno-filosofskyi ta pravovyi aspekty / S. V. Drozhzhyna. – Donetsk: DonDUET, 2005. – 198 s. (in Ukrainian)
Ivanova-Heorhiievska N. A. Suchasna ukrainska kultura v svitovomu konteksti poshukiv spravzhnosti: moda na tradytsiiu / N. A Ivanova-Heorhiievska // Universalni vymiry ukrainskoi kultury. – Odesa: Druk, 2000 r. - S. 38 - 42. (in Ukrainian)
Kant Y. Krytyka chystoho razuma / Y. Kant; [per. s nem. N. O. Losskoho]. – M.: Mыsl, 1994. – 591 s. (in Russian)
Kubelyus A. A, Lanovenko O. P., Pyrozhenko V. A. XXI vek: myr mezhdu proshlыm y budushchym. Kultura kak systemoobrazuiushchyi faktor mezhdunarodnoi y natsyonalnoi bezopasnosty / A. A. Kubelyus, O. P. Lanovenko, V. A. Pyrozhenko [ta in.]. - K.: Stylos, 2004. – 572 s. (in Russian)
Koppel O. A. Parkhomchuk O. S. Problema vzaiemodii tsyvilizatsii i kharakter yii vplyvu na mizhnarodni vidnosyny / O. A. Koppel // Visnyk Mizhnarodni vidnosyny. - Vyp. 23. – S. 171. (in Ukrainian)
Markov B. V. Znaky bыtyia / B. V. Markov. – SPb.: Nauka, 2001. – 561 c. (in Russian)
Neshyna E. B. Fenomen modы v uslovyiakh sotsyokulturnыkh transformatsyi: ot XVIII k XXI veku: avtoref. dys. kand. kulturolohy: 24.00.01 “Teoryia y ystoryia kulturы” / E. B. Neshyna. – Saransk, 2007. – 21 s. (in Russian)
Orlova L. V. Azbuka modы / L. V. Orlova. - M.: Prosveshchenye, 1988. – 176 s. (in Russian)
Sadovenko S. M. / Osoblyvosti suchasnoho kulturnoho protsesu v Ukraini na pochatku KhKhI st. / S. M. Sadovenko // Mystetstvoznavchi zapysky. – 2009 - № 16 – S 3-12. (in Ukrainian)
Khaidehher M. Ystok khudozhestvennoho tvorenyia / M. Khaidehher // Rabotы y razmыshlenyia raznыkh let / A. V. Mykhailov. - M.: “Hnozys”, 1993. - C. 51. (in Russian)
Iunh K-H. Ob arkhetypakh kollektyvnoho bessoznatelnoho / K-H. Yunh; [per. A. M. Rutkevych]. - M.: Renessans, 1991. - C. 95-97. (in Russian)
Iakovets Yu. V. Hlobalyzatsyia y vzaymodeistvye tsyvylyzatsyi / Yu. V. Yakovets. – M.: ZAO Yzd-vo “Эkonomyka”, 2003. – 441 s. (in Russian)
Beck U. Was ist Globalisierung? / U. Beck. - Frankfurt am. M., 1999, - s. 97 (in English)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Svitlana Bets
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).